Faktura v Eurech - Slovensko

• (neregistrovaný)

20. 10. 2011 10:53

Dobrý den,

prosím o radu jak postupovat v tomto případě.
    Objednali jsme si zboží ze Slovenska, došla zálohová faktura v Eurech 23.9, tu jsme zaplatili. Na základně naší platby byla vystavená faktura na přijatou plabu dne 30.9. a pak nám s dodáním zboží přišla faktura vystavená 5.10. (vyúčtování zálohy a přijaté platby) - nula na faktuře.
    Kterou fakturu a k jakému datu musím návést do účetnictví? Jsme měsíční plátci DPH a Daňovou evidienci vedu v programu Pohoda.

Jsem začátečník, předchozí účetní už skončila a sama prý neví jak v tomto případě postupovat

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 10. 2011 11:07

Lenka H. (neregistrovaný)

Re: Faktura v Eurech - Slovensko
      Dobrý den,
      já vždy navedu i zálohovou fakturu do Fakturace-Přijaté záloh.faktury-záznam-Cizí měna (s DZP dle datumu vystavení dané faktury - nebo dle Vašich vnitřních předpisů)
      Pak ji uhradím
      tím mi vznikne v bance zaúčt. 314 / 221
      Až přijde faktura (konečná) s nulou, tak ji navedu do Přijatých faktur, do položek faktury navedu jak položku daného materiálu (služby), tak i pak přes Záznam - Záloh.faktury - vyberu tam danou záloh.fakturu (automat.s mínusem), čili mám výslednou částku nula.
      Kurzový rozdíl mi vyplyne pak vždy z 314 - z rozdílu mezi částkou navedenou u Přijaté záloh.faktury (kurz ČNB k datu vystavení faktury) a datem uhrazení (kurzem dle Vašich předpisů - buďto skutečným kurzem úhrady nebo kurzem ČNB).
      Takto mi to předala zase má předchůdkyně, i daňový poradce říkal, že to děláme dobře.
      Ale jinak opravdu záleží na Vašich vnitřních směrnicích.
      S pozdravem, Lenka H.

• 20. 10. 2011 11:25

Alu (neregistrovaný)

Re: Faktura v Eurech - Slovensko
      Děkuji, já si myslela, že by to mělo být tak. Vedu jednoduché účetnictví, takže teď mi ještě vyvstvá otázka jak to tam bude s kurzovým rozdílem. Kurz přepočítám ke dni vystavení faktur?