Hlavní navigace

Výnosy příštích období a nebo náklady př

• (neregistrovaný) 89.190.75.---

8. 11. 2011 13:30

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak by bylo lepší účtovat? Jsme příspěvková organizace. Dostáváme tržby za tábory, které se budou konat až o prázdninách, takže náklady budou vyúčtovány až po prázdninách. Jak je to lepší účtovat. Já zatím účtovala tržby na 384-výnosy příštích období, aby to neovlivnilo hospodářský výsledek. Teď jsem mluvila s jednou účetní a ta mi říkala, že by to snad mělo být účtovaný na 602-tržby a pak k tomu ještě účtovat náklady příštích období, aby to jako neovlivnilo HV, ale je fakt, že já přesně ani nevím jaké budou ty náklady, abych to správně rozúčtovala proti jednotlivým nákladům - můžou to být třeba 501,518 atd. Nehledně na to, že to dá i více práce. Tak se chci zeptat jestli je to teda takhle zaúčtovaný špatně na té 384? Po vyúčtování táborů to z té 384 dám do tržeb 602 a proti tomu mám i správné náklady. Děkuji za rady a odpovědi.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 11. 2011 15:49

rr (neregistrovaný) 83.208.225.---

Re: výnosy příštích období a nebo náklad
      Proč to neúčtujete jako zálohy? Ty by se po vyúčtování táborů následně zúčtovaly.

• 8. 11. 2011 16:08

jb (neregistrovaný) 193.165.167.---

účet 384 je v pořádku u "normálních organizací" nevím jak "příspěvkovky"

• 9. 11. 2011 7:45

Alča1 (neregistrovaný) 217.112.161.---

Děláte to dobře. Tržby budou proti nákladům v následujícím roce. Ach ta "chytrá" účetní, jenom člověka znejistí. Znám to taky.

• 10. 11. 2011 19:34

Blanka0001 (neregistrovaný) 89.190.90.---

No tak to jsem ráda, že máte stejný názor. Na zálohy to nedávám proto, protože to zálohy nejsou, to bych potom správně musela vystavovat ještě fakturu, kdyby to byly zálohy. Nebo aspoň si myslím. Takhle jsem si říkala, že to bude jednodušší. Takže moc děkuji všem za příspěvky. Tak až mi to zase řekne, tak ji řeknu, že je to správně takhle, že jsem se ptala víc účetních.