Hlavní navigace

OT: zápis faktur a DPH od 1.4.

  • (neregistrovaný) 193.86.182.---

    15. 11. 2011 9:38

    Mám dotaz, ohledně postupu zápisu faktur v jiných firmách... Od 1.4.2011 dám na každou fakturu razítko došlo xx.xx.xxxx a zapíšu dle data toho razítka, tzn. jde mi to po sobě chronologicky
    1. fa 1.11.2011
    2. fa 3.11.2011
    3. fa 7.11.2011

    Kolegyně v jiné firmě to matlá jednu přes druhou... Také dává razítko, ale posloupnost chybí... Např.:
    1. fa 1.11.2011
    2. fa 31.9.2011
    3. fa 4.11.2011
    4. fa 31.9.2011

    Co na to říkáte? Lze to takto zapisovat? Knihu došlé pošty nevedeme tedy ani jedna... Mám strach, že to kolegyně nedělá úplně správně (jedná se o sesterskou společnost, nechci něco opravovat po někom za takovou dobu...)

    Sice by se to možná nechalo obhájit, že ona vyzvedla poštu, dala rozítko a předala ke schválení vedení. Je pravda, že vedení je schopno fakturu vrátit k zápisu po 2 i 3 měsících :-(.

    Ale já bych to přesto dělala tak, že dám razítko až budu mít schválenou fakturu k zápisu na svém stole...

    Chtěla bych jen znát názor vás zkušenějších co na to říkáte...

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 11. 2011 10:04

      Maxx (neregistrovaný) 89.103.68.---

      Re: OT: zápis faktur a DPH od 1.4.
      Nevím, jestli jsme zkušenější. Můj názor:
      Já v "neposloupnosti" zapisovaných faktur nevidím problém. Až se vrátí schválená faktura do účtárny - tak zaúčtuju. I když třeba došla 13.11. a schválená přijde zpět až 23.11. Nárok na odpočet mám 13.11.
      Spíš mě zaráží - dáte fakturu na schválení a nemáte evidenci, co jste komu dala podepsat a nevrátilo se to ??
      U nás to byl docela problém, schvalující dobře založili a dodavatel řval, že nemá zaplaceno.

    • 15. 11. 2011 10:13

      koko (neregistrovaný) 212.111.6.---

      Re: OT: zápis faktur a DPH od 1.4.
      i když bych velice ráda dodržovala posloupnost, tak u nás to nejde. fa různě kolují na schválení po firmě a tak to účtuji, jak se mi dostane do ruky a ne podle data, kdy fa přišla. takže v tom nevidím velký problém, hlavně ať je do dph ve správném období, kdy fa přišla

    • 15. 11. 2011 10:19

      endy (neregistrovaný) 193.86.182.---

      Re: OT: zápis faktur a DPH od 1.4.
      Děkuji za názory...
      Pro Maxx:
      Oni jsou hodně jiná firma - sami to o sobě tvrdí :-)
      Jedná se o služby v zemědělství a u spouty faktur mají dohodnutou splatnost až v prosinci...

      Nyní tuto společnost účtuje nová účetní a paní je pěkná bordelářka....
      Započítáva co se započíst nesmí, příkazy nadřízeného o platbách nedodržuje. V účetnictví má "pěknej bordel". Nastoupila sice v září, ale bohužel není schopna doteď nalézt svoji chybu, stále jí musím pomáhat. O některých způsobech účtování raději ani nemluvit...
      Ale jeden snad:
      výplata mzdy z pokladny: 521/211 , nechápu jak se tím může živit, má na to dokonce ŽL, proto mám obavy....

    • 15. 11. 2011 10:19

      EvaCe

      Re: OT: zápis faktur a DPH od 1.4.
      U nás se na sekretariátu zapíší došlé faktury do knihy došlých faktur - tak jak dojdou fyzicky do firmy -tzn. časová posloupnost.
      Na košilku se do horního rohu napíše pořadové číslo z knihy faktur /nemá žádnou souvislost s účetní řadou - je pouze evidenční/ - v knize došlých faktur se pak píše u koho ta faktura leží, tzn. kdykoliv víme kde je. Až když je celé schvalovací kolečko hotové, tak se faktura dostane do účtárny a účtárna odepíše z knihy došlých faktur -tzn. ví se, že faktura je v účtárně.
      Pokud někomu přijde faktura mailem, přiloží kopii mailu aby se vědělo který den došla a mohl se nárokovat odpočet, jinak se tam dopíše datum kdy byla faktura předložena do sekretariátu.

    • 15. 11. 2011 12:42

      klara2 (neregistrovaný) 90.178.98.---

      Re: OT: zápis faktur a DPH od 1.4.
      Také eviduji již od doručení poštou nebo emailem - fakturu si zaeviduji a pak teprve dávám ke schválení a čekám, kdy se vrátí zpět, ale dph uplatňuji podle razítka, kdy do firmy faktura přišla.

    • 15. 11. 2011 14:26

      k. (neregistrovaný) 88.103.185.---

      Re: OT: zápis faktur a DPH od 1.4.
      Mám stejný postup jako vercaa. Vedu knihu došlé pošty, zapisuji, dávám číslo poř. a datum kdy došla. A podle tohoto uplatňuji DPH.

    • 15. 11. 2011 15:59

      V. (neregistrovaný) 77.240.96.---

      Re: OT: zápis faktur a DPH od 1.4.
      Praxe externí účetní - není šance zjistit datum přijetí faktury do firmy, přes veškeré urgence podnikatelé berou jako buzeraci něco "navíc" psát na faktury. K datu vystavení faktury přidám cca 2-3 dny (cesta poštou) a k tomuto datu zaúčtuji. Přijaté faktury jdou za sebou, interní pořadové číslo dopisuji sama.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).