Jsem neplátce DPH, to jsem mohla napsat . . .
k 2. na konci roku samozřejmě vypočítám rozdíl mezi příjmy a výdaji skrze přiznání
K 3. zboží posílám na soukromé adresy. Takže správně bych měla vystavit fakturu s odesláním zboží (fa nedávám do balíku, posílám elektronicky), do evidence zapsat náklady na poštovné a doběrečné a po vrácení balíku zpět zaeviduji potvrzení na vrácené doběrečné poštou a co s nezaplacenou fakturou? To mi přijde zbytečně složité . . . Co oželet výdaje na poštovné, neevidovat a objednávku prostě zrušit . . .
3. Já vím, že vám to přijde zbytečné ... ale dle práva by to tak mělo být.
Tj. faktura buď v balíku nebo elektronicky s datem odeslání.
A fakturu jako zaplacenou ve chvíli, kdy si vyzvednu peníze za dobírku nebo kdy mi přijdou na poštu.
A nebo nepřecházet mezi daňovou evidencí, paušálem a účetnictvím a už vůbec neumírat nebo nekončit podnikání ... tam by všechno hned bylo vidět, že se to děje jinak.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
5. 1. 2012 11:01
Dobrý den, chci se zeptat:
1. zda je nutné vypisovat VP (výdajový pokladní doklad) a PP (příjmový . . .)
Při prodeji v hotovosti vypisuji paragon, kopii si nechávám a eviduji a při platbě za zboží v hotovosti dostávám od přepravce potvrzení o zaplacení, které po té připojím k faktuře přijaté a eviduji. Vedu jen deník příjmů a výdajů, zatím mi to tak stačilo. Nemám moc transakcí.
Pokud by bylo nutné vypisovat i doklady VP a PP musela bych vést také pokladní knihu?
2. V evidenci nedopočítávám zůstatky. Nevadí to, že ne :)
3. A ještě jeden příklad: klient si objedná zboží v mém eshopu. Balík se ale vrátí zpět. Faktury vystavuji až v den kdy mi byla částka připsána na účet, abych je v tomto případě nemusela řešit. Je to tak v pořádku, nebo si to moc ulehčuji a kontrola by mi udělala . . . ty! ty! ty! Vlastně pak tu objednávku nemám nikde zapsanou, tak mi to vrtá hlavou. Případně jak to správně zapsat?
Moc moc děkuji za čas, který mi věnujete :)