Re: Náhradní volno
Postup zaměstnavatele není správný.
Náhradní volno = volno za odpracovanou právi přesčas nebo že byste si ty dny napracovala - to asi nemáte.
Neplacené volno (pracovní volno bez náhrady mzdy) - může být na žádost zaměstnance, ne na příkaz zaměstnavatele. Zaměstnanec pak hradí i tu část příspěvku na zdrav. pojištění, kterou jinak hradí zaměstnavatel.
Ve vašem případě půjde o překážku v práci a měl by vám zaplatit náhradu mzdy (průměrný výdělek) za dny, kdy nebudete moci vykonávat práci.
Moc děkuji za odpověď. Jen že v této firmě jsem krátko a říct účetní,že její postup je nesprávný, byla by moje pohroma. Chce,abych já to zaplatila ze svého. Firma obchází co se dá. Bohužel není jediná v našem statě.
Já budu muset soc.a zdrav.zaplatit. Čistě z lidského hlediska,řekněte, jestli není lepší onemocnět?
>>>Dobrý den,
>>>1.12.2011 jsem nastoupila do nového zaměstnání. Mezi
>>>svátky firma má dovolenou ale já už nemám žádnou
>>>dovolenou.Řekli mi,že budu mít náhradní volno, a z
>>>tohoto
>>>náhradního volna mám sama zaplatit sociální a
>>>zdravotní.
>>>Je to správné? Náhradní volno je neplacené?
>>>
>>>Když mám zaplatit soc.a zdrav.sama,budu na tom o
>>>1000,2000 horší na výplatě. Nejsem vyžírka, ale mám
>>>zdravotní potíže,které jsem dlouho neléčila, v minulé
>>>firmě,
>>>kdo byl nemocný více než 4 dny,přišel o všechno.
>>>Jestli místo tohoto náhradního volna budu nemocná, z
>>>nemocenské už by jsem nemusela platit soc.a
>>>zdravotní?
>>>A
>>>měla by jsem alespoň něco zaplaceno?
>>
>>Postup zaměstnavatele není správný.
>>Náhradní volno = volno za odpracovanou právi přesčas
>>nebo že byste si ty dny napracovala - to asi nemáte.
>>Neplacené volno (pracovní volno bez náhrady mzdy) -
>>může být na žádost zaměstnance, ne na příkaz
>>zaměstnavatele. Zaměstnanec pak hradí i tu část
>>příspěvku na
>>zdrav. pojištění, kterou jinak hradí zaměstnavatel.
>>Ve vašem případě půjde o překážku v práci a měl by
>>vám
>>zaplatit náhradu mzdy (průměrný výdělek) za dny, kdy