Re: Návrh na vklad do KN - originál
já tedy nejsemžádný odborník na účetnictví, ale domnívám se, že dokument, na základě kterého se provede účetní operace o darování nemovitosti, je darovací smlouva, nikoliv návrh na vklad do KN.Po provedení vkladu obdrží každý účastník stejnopis darovací smlouvy z KN s vyznačením všech potřebných údajů a ten by měl být pro Vás relevantní.
>>Dobrý den,
>>jsem externí účetní jedné firmy. Paní mi donesla
>>návrh
>>na zahájení řízení o povolení vkladu práva do KN na
>>základě darovací smlouvy (firma daruje nemovitost
>>městu). Nechala mi ovšem pouze kopii tohoto dokumentu.
>>Mohu
>>v účetnictví tento převod zaúčtovat na základě této
>>kopie (že nebudu mít v účtu originál)?
>>
>>Děkuji za radu
>
>Návrh na vklad Vám možná dali kvůli doložení nákladu
>za kolek.
Kolek doloží snad dokladem od prodejce ne návrhem na vklad.
>Jinak účtovat až na základě doručené smlouvy z
>katastru - podle právních účinků vkladu.
Jsem si téměř jistá, že mohu účtovat na základě tohoto návrhu, jelikož na smouvě z KN bude právní účinky vkladu datum, které je na návrhu, tedy 8.12.2011.
Také v dani z nemovitosti je toto ošetřeno v §13a (případ, kdy se podá návrh ještě v prosinci).
Nevím jak ostatní, ale účtuji vždy až na základě potvrzené KS z katastru. Několikrát se mi stalo, že návrh na vklad byl, ale zavkladování se neprovedlo, protože při zápisu se objevily nějaké nesrovnalosti, které se musely řešit. K účetnímu zápisu si pak dokládám kopii KS s razítkem katastru.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum
Mzdové účetnictví v roce 2025 aneb krátké ohlédnutí končícím rokem
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
15. 12. 2011 10:27