DPH přelom roku

  • (neregistrovaný)

    22. 12. 2011 16:02

    Vím, že se to tu již řešilo , ale dnes nám přišla aktualizace programu, kde píší variantu jak vyřešit DPH na přelomu roku. Nějak se mi to nezdá tak prosím o Váš názor.
    Takže, radí fakturu zaúčtovat v roce 2011 zadat datum vykazovací povinnosti 99/2011 - tím se DPH nedostane do přiznání ani do výkazu a DPH zaúčtovat samostatne v roce 2012 vnitřním účetním dokladem. Nejde mi na rozum pod jakým SU bych DPH v roce 2011 účtovat - 343 je podle mě nesmysl když nárok na odpočet nevznikl.
    Byla zde diskuze účtovat podobně jako rozlišení nákladů - tj náklad a přes 383 a fakturu zaúčtovat celou v roce 2012. Prosím o radu bádám nad tím už týden. Díky

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 12. 2011 9:31

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Když budete účtovat fa 2011 do roku 2012 přes 383, nebudete v roce 2011 vykazovat správný KZ závazků, což je také jedna z podmínek správně sestavené rozvahy k 31.12. Programátoři vašeho sw si to nějak ulehčili :) a moc nerozumí účtování. My to máme nastavené v sw tak, že do DPH nám doklady vstupují dle data přijetí, ne dle období účtování. Ale to Vám asi moc nepomůže, takže bych Vám navrhovala: fa 2011 účtovat do roku 2011 a na účet 343 si udělat analytiku např 343.99 - DPH s nárokem až v roce 2012 a toto pak odpočítat ve výkaze DPH za 12/2011 a připočíst do výkazu v 1/2012. Ale názory jsem na tuto problematiku četla různé... Hezké svátky.

    • 24. 12. 2011 13:46

      simka (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Takže vy účtujete do roku 2012? Pokud tedy máte DPH dle data přijetí - fakturu přece obdržím v lednu 2012 - tedy závazek mám taky v roce 2012.

    • 25. 12. 2011 8:42

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Ne, to si nerozumíme. Faktury, které se týkají roku 2011, ale došlé cirka do 15. ledna 2012, budeme účtovat do období 12/2011 5.., 343.99/321, ale do sw zadáme datum přijetí faktury v lednu 2012 a tyto faktury nám budou vstupovat až do lednového daňového přiznání k DPH (ne každý sw toto umí). Tím máme náklady a závazky v roce 2011 a na 343.99 zvlášť analytiku na DPH vstup nárok až v r.2012. Naši auditoři to vidí jako lepší řešení, než účtovat v 12/2011 přes ID 5../38. a v 1/2012 fakturu 38., 343/321, protože tímto budeme mít správnou výši závazků na účtě 321 k 31.12. Hezké svátky.

    • 3. 1. 2012 11:02

      xx (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Pani Danielo,
      ted take řeším, máme naštestí dobrý sw, který nám to rozhodí správně dle doplnění data obdržení dokladu. Jen mam dotazek. Je nutné si udělat na takovéto DPH, které bude uplatněné až v 2012 zvláštní analytiku ? nebo můžu ponechat na standard. učtu a jen si vyjet dle data ? Asi je to spíš na našem rozhodnutí kvůli přehlednosti, ne ? Vy máte zvláštní analytiku ? předem děkuji za odpověd

    • 3. 1. 2012 14:12

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Dobrý den, udělejte si analytiku např. 343920 - DPH na Vstupu 20% s nárokem na odpočet v roce 2012 a u těchto faktur účtujte vr. 2011: 5../321, 343920/321 Pak účet 343920 popište v Příloze k ÚZ a v r.2012 můžete, ale nemusíte 343.. DPH 20%/343920.

    • 4. 1. 2012 12:47

      xx (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Dobry den, a jeste mam preci dotazek, prosim.
      pokud mam dodav. fa, vystavena 3/1/2012, DUZP 12/2011 i čas. spada do 2011, budu o ní účtovat asi až v 2012 a bude to : 383/321 a343/321 a do roku 2011 dám do N přes interní doklad ?

    • 4. 1. 2012 14:09

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Co jste popsal(a) ve svém předchozím příspěvku je ale ten druhý způsob, při kterém vám nebude k 31.12.souhlasit KZ u závazků (321) v Rozvaze, takže ta nebude splňovat jednu z podmínek správně zhotoveného účetního výkazu na konci roku. Pro jaký způsob se ale rozhodnete, je na vás. První způsob je popsaný v této diskuzi stačí si to znovu přečíst :-)

    • 4. 1. 2012 14:15

      xx (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      ne, ne, my si ted asi nerozumime. Tu prvni variantu jsem pochopila a dnes uz dle ni jela. Ale ted jsem dostala fakturu, ktera ma datum vystaveni az v 2012, ale duzp 2011.
      Prvni variantu jsem brala, ze je datum vystaveni na dod. fa 2011, ale fyz. dosla az v 2012. Omlouvam, se ale rozumime si ?

    • 4. 1. 2012 14:43

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      :-) už vám rozumím. I když datum vystavení máte v 1/2012 a DUZP i zboží, služba byla dodaná v 12/2011, tak postupujete pořád stejně, dle první varianty až do doby, kdy už budete zpracovávat Přiznání DPH (někdy před 20.1.2012). Po zpracování DPH za 12/2011 nebo 4.Q 2011 budete faktury, jejichž náklady se týkají r. 2011 ( někdy ještě dojdou např.energie) účtovat už do r.2012 buď 383, 389/321, 343/321 a přes ID v roce 2011 5../383,389. Přeji hezký den.

    • 4. 1. 2012 14:46

      xx (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      aha, uz vam take rozumim, takto jsme to delali vždy před tím. ale ted jsem se začala nějak zamýšlet a zjistila jsem, že pokud dostanu dod. fa, ktera ma datum vystaveni 2012, tak to beru, že je to zavazek uz 2012 a tam bych ji dala a cas. rozlisila. Preci, kdyz by chtel dodavatel odsouhlasit stav k 31/12. tak pak by mi to nesedelo, ne ?

    • 4. 1. 2012 15:03

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Ano správně, jako na přelomu let 2010/2011. A tam vám závazky s dodavatelem souhlasily. Váš dodavatel tyto faktury bude mít taky v 12/2011 dle DUZP, které má dle toho kdy vám dodal zboží, službu, i když fakturu vystavil až v lednu 2012. I dle Obch.zák. vzniká závazek v okamžiku převzetí služby nebo zboží. Nevím, jak bych vám to zjednodušila. Zkuste na to jít selským rozumem (i když ten často na naše zákony neplatí). Dostanete fakturu: zboží, služba převzata v 12/2011, DUZP je v 12/2011, šup 1.varianta :-), i když vystaveno v 1/2012. Lepší? :-)

    • 5. 1. 2012 18:17

      xx (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      DPH (někdy
      >>>před
      >>>20.1.2012). Po zpracování DPH za 12/2011 nebo 4.Q
      >>>2011 budete faktury, jejichž náklady se týkají r.
      >>>2011
      >
      >>>někdy ještě dojdou např.energie) účtovat už do r.2012
      >>>
      >>>buď 383, 389/321, 343/321 a přes ID v roce 2011
      >>>5../383,389. Přeji hezký den.
      >>aha, uz vam take rozumim, takto jsme to delali vždy
      >>před tím. ale ted jsem se začala nějak zamýšlet a
      >>zjistila jsem, že pokud dostanu dod. fa, ktera ma
      >>datum
      >>vystaveni 2012, tak to beru, že je to zavazek uz 2012
      >>a
      >>tam bych ji dala a cas. rozlisila. Preci, kdyz by
      >>chtel
      >>dodavatel odsouhlasit stav k 31/12. tak pak by mi to
      >>nesedelo, ne ?
      >Ano správně, jako na přelomu let 2010/2011. A tam vám
      >závazky s dodavatelem souhlasily. Váš dodavatel tyto
      >faktury bude mít taky v 12/2011 dle DUZP, které má dle
      >toho kdy vám dodal zboží, službu, i když fakturu
      >vystavil až v lednu 2012. I dle Obch.zák. vzniká závazek v
      >okamžiku převzetí služby nebo zboží. Nevím, jak bych
      >vám to zjednodušila. Zkuste na to jít selským rozumem
      >(i když ten často na naše zákony neplatí). Dostanete
      >fakturu: zboží, služba převzata v 12/2011, DUZP je v
      >12/2011, šup 1.varianta :-), i když vystaveno v 1/2012.
      >Lepší? :-)
      Tak uz snad ano. plati tedy, ze i kdyz je dodav. fa s datem vystaveni v 2012, ale DUZP je v 2011, tak v 2011 nam vznikl zavazek a tudiz o nem v tom obdobi i uctujeme. priklad: dod. fa vystavena 2012, DUZP 2011. Uctuji do uc. deniku v roce 2011 501-321 a 343 analytika na prelomu roku- 321. A to je vse. V roce 2012 si pak jen muzu prevest na jinou analytiku 343. Hotovo. Je to tak správně ?
      Moc dekuji za ochotu to rozebrat... :(

    • 6. 1. 2012 9:48

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      Ano. Jen se ještě vždy ubezpečit, že služba byla skutečně uskutečněna nebo zboží dodáno v prosinci 2011, pak z toho vyplývá, že i závazek vznikl v r.2011. A při pochybnosti zjistit u dodavatele, v kterém roce to mají oni. Hezký den.

    • 6. 1. 2012 20:18

      xx (neregistrovaný)

      Re: DPH přelom roku
      2012
      >>>>a
      >>>>tam bych ji dala a cas. rozlisila. Preci, kdyz by
      >>>>chtel
      >>>>dodavatel odsouhlasit stav k 31/12. tak pak by mi to
      >>>>nesedelo, ne ?
      >>>Ano správně, jako na přelomu let 2010/2011. A tam
      >>>vám
      >>>závazky s dodavatelem souhlasily. Váš dodavatel tyto
      >>>faktury bude mít taky v 12/2011 dle DUZP, které má
      >>>dle
      >>>toho kdy vám dodal zboží, službu, i když fakturu
      >>>vystavil až v lednu 2012. I dle Obch.zák. vzniká
      >>>závazek v
      >>>okamžiku převzetí služby nebo zboží. Nevím, jak bych
      >>>vám to zjednodušila. Zkuste na to jít selským rozumem
      >>>(i když ten často na naše zákony neplatí). Dostanete
      >>>fakturu: zboží, služba převzata v 12/2011, DUZP je v
      >>>12/2011, šup 1.varianta :-), i když vystaveno v
      >>>1/2012.
      >>>Lepší? :-)
      >>Tak uz snad ano. plati tedy, ze i kdyz je dodav. fa s
      >>datem vystaveni v 2012, ale DUZP je v 2011, tak v
      >>2011
      >>nam vznikl zavazek a tudiz o nem v tom obdobi i
      >>uctujeme. priklad: dod. fa vystavena 2012, DUZP 2011.
      >>Uctuji
      >>do uc. deniku v roce 2011 501-321 a 343 analytika na
      >>prelomu roku- 321. A to je vse. V roce 2012 si pak
      >>jen
      >>muzu prevest na jinou analytiku 343. Hotovo. Je to
      >>tak
      >>správně ?
      >>Moc dekuji za ochotu to rozebrat... :(
      >Ano. Jen se ještě vždy ubezpečit, že služba byla
      >skutečně uskutečněna nebo zboží dodáno v prosinci 2011, pak
      >z toho vyplývá, že i závazek vznikl v r.2011. A při
      >pochybnosti zjistit u dodavatele, v kterém roce to mají
      >oni. Hezký den.
      No řídím se dle DUZP a pak max. se ptam sefa, jestli skutečně vše co je do 2011 tam patri...Nikdy jsem u dodavatele neproverovala :( Děkuji moc moc za rady a hezký víkend.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).