Autojeřáby a přenesení daňové povinnosti

  • (neregistrovaný)

    6. 1. 2012 11:25

    Poskytujeme jeřábové práce s obsluhou a fakturujeme zvlášť ujeté kilometry autojeřábu a dalším řádku jsou teprve fakturovány jeřábové práce. Pokud mi tyto práce spadnou do skupin 41-43, dám bez daně, ale co ty nájezdové kilometry? Na ministerstvo jsem obsáhlý dotaz psala 6.12., zatím bez odpovědi...

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 1. 2012 12:41

      annonym (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Nefakturujete samostatně dopravu jeřábem a samostatně práce. Přece odběratel si objednal práci jeřábem. A jako takovou ji fakturujete. Tedy ujeté km patří do celkové ceny za práci jeřábem. To, že máte rozepsány km a hodiny práce nevadí. Do PDP (pokud tam budou práce spadat) patří celková cena bez daně.

    • 6. 1. 2012 20:01

      martina350 (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Dobře, děkuju za vysvětlení. Ještě řeším, jestli musím rozlišovat dobu, kdy jeřáb na stavbě pouze skládal materiál z kamionu a položil na zem, neprobíhala žádná montáž do stavby - toto nejsou st.-mont. práce? Mám fakturovat s DPH?

    • 7. 1. 2012 13:02

      Helas (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Já bych řekla, že to tam bude spadat taky (vztahuje se to k té hlavní činnosti což jsou stavební práce). Ale v pondělí jdu na školení, tak se zeptám, protože tyto faktury mi přichází od našich dodavatelů.

    • 9. 1. 2012 15:59

      Helas (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Tak mám po školení a to jsme psali výše platí. A ty další práce na stavbě budou také v přenesení
      43.99.90 Ostatní specializované stavební práce j. n.
      pronájem jeřábů a jiného vybavení, které nelze přiřadit určité stavební činnosti, s obsluhou

    • 9. 1. 2012 19:44

      martina350 (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Takže pokud to shrnu: když bude jeřáb pro plátce na stavbě objektů vyjmenovaných v CZ CPA sk. 41-43 dělat cokoliv - je to přenesení daňové povinnosti, stejně tak i nájezdové kilometry. Nemusím tedy chtít po jeřábnících chtít přesný popis práce, jen pokud budou dělat úplně jinou činnost (tahání spadlého automobilu z příkopu, skládání zboží z kamionu...) bude to normálně s DPH.

    • 9. 1. 2012 22:14

      Helas (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Ano, protože já jako např. stavební firma, si u vás objednám jeřábnické práce na stavbě a to že tam ten jeřáb musí nějak dojet, to je vedlejší výdaj, který mi započítáte do ceny (základu daně) k té hlavní činnosti kterou si objednávám.

    • 19. 1. 2012 12:08

      Nov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      >>>>>>>Poskytujeme jeřábové práce s obsluhou a fakturujeme
      >>>>>>>zvlášť ujeté kilometry autojeřábu a dalším řádku jsou
      >>>>>>>teprve fakturovány jeřábové práce. Pokud mi tyto
      >>>>>>>práce
      >>>>>>>spadnou do skupin 41-43, dám bez daně, ale co ty
      >>>>>>>nájezdové kilometry? Na ministerstvo jsem obsáhlý
      >>>>>>>dotaz
      >>>>>>>psala 6.12., zatím bez odpovědi...
      >>>>>>Nefakturujete samostatně dopravu jeřábem a samostatně
      >>>>>>práce. Přece odběratel si objednal práci jeřábem. A
      >>>>>>jako takovou ji fakturujete. Tedy ujeté km patří do
      >>>>>>celkové ceny za práci jeřábem. To, že máte rozepsány
      >>>>>>km a
      >>>>>>hodiny práce nevadí. Do PDP (pokud tam budou práce
      >>>>>>spadat) patří celková cena bez daně.
      >>>>>
      >>>>>Ano ano přesně tak.
      >>>>Dobře, děkuju za vysvětlení. Ještě řeším, jestli
      >>>>musím
      >>>>rozlišovat dobu, kdy jeřáb na stavbě pouze skládal
      >>>>materiál z kamionu a položil na zem, neprobíhala
      >>>>žádná
      >>>>montáž do stavby - toto nejsou st.-mont. práce? Mám
      >>>>fakturovat s DPH?
      >>>
      >>>Tak mám po školení a to jsme psali výše platí. A ty
      >>>další práce na stavbě budou také v přenesení
      >>>43.99.90 Ostatní specializované stavební práce j. n.
      >>>pronájem jeřábů a jiného vybavení, které nelze
      >>>přiřadit určité stavební činnosti, s obsluhou
      >>Takže pokud to shrnu: když bude jeřáb pro plátce na
      >>stavbě objektů vyjmenovaných v CZ CPA sk. 41-43 dělat
      >>cokoliv - je to přenesení daňové povinnosti, stejně
      >>tak
      >>i nájezdové kilometry. Nemusím tedy chtít po
      >>jeřábnících chtít přesný popis práce, jen pokud budou
      >>dělat
      >>úplně jinou činnost (tahání spadlého automobilu z
      >>příkopu, skládání zboží z kamionu...) bude to normálně
      >>s DPH.
      >
      >Ano, protože já jako např. stavební firma, si u vás
      >objednám jeřábnické práce na stavbě a to že tam ten
      >jeřáb musí nějak dojet, to je vedlejší výdaj, který mi
      >započítáte do ceny (základu daně) k té hlavní činnosti
      >kterou si objednávám.

    • 19. 1. 2012 12:09

      Nov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      >>>>>>>>Poskytujeme jeřábové práce s obsluhou a fakturujeme
      >>>>>>>>zvlášť ujeté kilometry autojeřábu a dalším řádku jsou
      >>>>>>>>teprve fakturovány jeřábové práce. Pokud mi tyto
      >>>>>>>>práce
      >>>>>>>>spadnou do skupin 41-43, dám bez daně, ale co ty
      >>>>>>>>nájezdové kilometry? Na ministerstvo jsem obsáhlý
      >>>>>>>>dotaz
      >>>>>>>>psala 6.12., zatím bez odpovědi...
      >>>>>>>Nefakturujete samostatně dopravu jeřábem a samostatně
      >>>>>>>práce. Přece odběratel si objednal práci jeřábem. A
      >>>>>>>jako takovou ji fakturujete. Tedy ujeté km patří do
      >>>>>>>celkové ceny za práci jeřábem. To, že máte rozepsány
      >>>>>>>km a
      >>>>>>>hodiny práce nevadí. Do PDP (pokud tam budou práce
      >>>>>>>spadat) patří celková cena bez daně.
      >>>>>>
      >>>>>>Ano ano přesně tak.
      >>>>>Dobře, děkuju za vysvětlení. Ještě řeším, jestli
      >>>>>musím
      >>>>>rozlišovat dobu, kdy jeřáb na stavbě pouze skládal
      >>>>>materiál z kamionu a položil na zem, neprobíhala
      >>>>>žádná
      >>>>>montáž do stavby - toto nejsou st.-mont. práce? Mám
      >>>>>fakturovat s DPH?
      >>>>
      >>>>Tak mám po školení a to jsme psali výše platí. A ty
      >>>>další práce na stavbě budou také v přenesení
      >>>>43.99.90 Ostatní specializované stavební práce j. n.
      >>>>pronájem jeřábů a jiného vybavení, které nelze
      >>>>přiřadit určité stavební činnosti, s obsluhou
      >>>Takže pokud to shrnu: když bude jeřáb pro plátce na
      >>>stavbě objektů vyjmenovaných v CZ CPA sk. 41-43 dělat
      >>>cokoliv - je to přenesení daňové povinnosti, stejně
      >>>tak
      >>>i nájezdové kilometry. Nemusím tedy chtít po
      >>>jeřábnících chtít přesný popis práce, jen pokud budou
      >>>dělat
      >>>úplně jinou činnost (tahání spadlého automobilu z
      >>>příkopu, skládání zboží z kamionu...) bude to
      >>>normálně
      >>>s DPH.
      >>
      >>Ano, protože já jako např. stavební firma, si u vás
      >>objednám jeřábnické práce na stavbě a to že tam ten
      >>jeřáb musí nějak dojet, to je vedlejší výdaj, který
      >>mi
      >>započítáte do ceny (základu daně) k té hlavní
      >>činnosti
      >>kterou si objednávám.

    • 19. 1. 2012 12:18

      Nov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      >>>>>>>Ano ano přesně tak.
      >>>>>>Dobře, děkuju za vysvětlení. Ještě řeším, jestli
      >>>>>>musím
      >>>>>>rozlišovat dobu, kdy jeřáb na stavbě pouze skládal
      >>>>>>materiál z kamionu a položil na zem, neprobíhala
      >>>>>>žádná
      >>>>>>montáž do stavby - toto nejsou st.-mont. práce? Mám
      >>>>>>fakturovat s DPH?
      >>>>>
      >>>>>Tak mám po školení a to jsme psali výše platí. A ty
      >>>>>další práce na stavbě budou také v přenesení
      >>>>>43.99.90 Ostatní specializované stavební práce j. n.
      >>>>>pronájem jeřábů a jiného vybavení, které nelze
      >>>>>přiřadit určité stavební činnosti, s obsluhou
      >>>>Takže pokud to shrnu: když bude jeřáb pro plátce na
      >>>>stavbě objektů vyjmenovaných v CZ CPA sk. 41-43 dělat
      >>>>cokoliv - je to přenesení daňové povinnosti, stejně
      >>>>tak
      >>>>i nájezdové kilometry. Nemusím tedy chtít po
      >>>>jeřábnících chtít přesný popis práce, jen pokud budou
      >>>>dělat
      >>>>úplně jinou činnost (tahání spadlého automobilu z
      >>>>příkopu, skládání zboží z kamionu...) bude to
      >>>>normálně
      >>>>s DPH.
      >>>
      >>>Ano, protože já jako např. stavební firma, si u vás
      >>>objednám jeřábnické práce na stavbě a to že tam ten
      >>>jeřáb musí nějak dojet, to je vedlejší výdaj, který
      >>>mi
      >>>započítáte do ceny (základu daně) k té hlavní
      >>>činnosti
      >>>kterou si objednávám.

      Nesouhlasím:
      Pokud jeřábnické práce jsou zařazeny pod kodem 43.99.90, tak na všechny práce (pro plátce DPH) - na stavbě, vyproštění kamionu, vytažení spadlého stromu apod. bude uplatněno převedení daňové povinnosti. Tak nám to bylo sděleno na školení.
      Pokud bude práce provedena na stavbě rod.domku - vykáže se 10 % DPH (dle § 48 a 48a). u ostatních prací se uvede DPH 20% - samozřejmě jen sazba a ne vyčíslená daň.

    • 19. 1. 2012 13:05

      martina350 (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Takže všechno na stavbě je PDP, ať skládá, nakládá, tahá, montuje. Tím kamionem bylo myšleno tahání například při náledí ze škarpy u silnice, a ne ze stavby, tady bych DPH dávala. Stejně jako když bude nakládat nějaký stroj v podniku, kde ho vyrobili a teď jde k expedici apod. - taky fakturovat s DPH.

    • 19. 1. 2012 13:45

      nov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      >>Nesouhlasím:
      >>Pokud jeřábnické práce jsou zařazeny pod kodem
      >>43.99.90, tak na všechny práce (pro plátce DPH) - na
      >>stavbě,
      >>vyproštění kamionu, vytažení spadlého stromu apod.
      >>bude uplatněno převedení daňové povinnosti. Tak nám
      >>to
      >>bylo sděleno na školení.
      >>Pokud bude práce provedena na stavbě rod.domku -
      >>vykáže se 10 % DPH (dle § 48 a 48a). u ostatních prací
      >>se
      >>uvede DPH 20% - samozřejmě jen sazba a ne vyčíslená
      >>daň.
      >Takže všechno na stavbě je PDP, ať skládá, nakládá,
      >tahá, montuje. Tím kamionem bylo myšleno tahání
      >například při náledí ze škarpy u silnice, a ne ze stavby, tady
      >bych DPH dávala. Stejně jako když bude nakládat nějaký
      >stroj v podniku, kde ho vyrobili a teď jde k expedici
      >apod. - taky fakturovat s DPH.

    • 19. 1. 2012 13:48

      nov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      No a pod jaký kód CZ-CPA byste zařadila ostatní jeřábnické práce - např. to vyproštění kamionu, nebo nakládku strojů????
      Fakt nevím, proč to musí být tak složité!!!

    • 19. 1. 2012 18:37

      nov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      OK, teď s Vámi souhlasím, už mě to je celkem jasné:
      Pokud se to týká opravud jen stavebních nebo montážních prací, tak PDP, ale ostatní práce nesouvisející se stavbou, tak tam je DPH - třeba to vyproštění kamionu, nebo přeložení stroje - 20 %.
      Mě totiž pořád mátlo to zatřídění pod kodem 43.99.90, tak jsem si myslela, že musí být na vše přenesení daňové povinnosti.
      Tak děkuji Nov.

    • 31. 1. 2012 11:24

      martina350 (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Tak jsem byla na školení (Ing. Václav Benda) a ten mi moje dotazy na autojeřáby zodpověděl zase jinak, než jsme se tu nějak hromadně usnesli. Nutno rozlišovat jestli i na stavbě autojeřábem děláme nebo neděláme stavebně montážní práce, pokud jen skládáme materiál a položíme na zem - fakturovat s daní!!! Až když probíhá montáž do stavby - je to PDP. Další případ, na který jsem se ptala: autojeřáb na stavbě montuje velký věžový jeřáb - prý taky fakturovat s daní, není stavebně montážní práce týkající se stavby, ale jen montáž stroje. Myslela jsem si, že všechny práce na stavbách budeme dávat do PDP a teď zas tohle... Jenže je to opět další názor,a jak se k tomu bude stavět FÚ? Nebo ten komu pošlu fakturu s DPH, a on mi bude tvrdit, že to takhle nechce, že je to PDP? Fakt bezvadnej zákon, to mi byl čert dlužnej!!!

    • 7. 2. 2012 18:31

      Bubina

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Mám uplně stejný názor, tak účtuju firmu, která pronájíma jeřáby. Je to nadlidský výkon ve 50 stazkach za měsic, zjišťovat co a jak to bylo? A nikde se člověk nedovolá nějakého výkladu!

    • 7. 2. 2012 18:53

      Bubina

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Dnešní tisková zpráva GFŘ Přehled nejčastějších dotazů k zatřídění - režim přenesení daňové povinnosti ve stavebnictví http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xchg/cds/xsl/index.html
      Pokud si to člověk přečte tak zase neví nic, je tam přímo taky otázka k těm jeřabnickým prací a tam to vypadá, že do přenesení budou komplexně patřit všechny prace...bez ohledu na to co ten jeřáb přímo dělal??? Nechápu nic! Máte k tomu někdo nějaké info?

    • 10. 2. 2012 8:42

      Bubina

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Moc Vás prosím někoho o nějakou radu. Právě nám vrátili zpět všechny faktury na jeřabnické práce, že je máme všechny opravit na PDP, že prostě jeřábnické práce jsou komplexně všechny v režimu PDP. Tento odběratel patří ka naším nějvětším o oponujou nám tím, že to mají potvrzené z FÚ od všech různých poradců a autditorů.....Tak já nevím co mám s tím dělat. Na školení mi (Ing.Benda) říkal, že se to musí posuzovat co ten jeřáb dělá...

    • 10. 2. 2012 8:58

      martina350 (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Taky se rozhoduju podle toho, co jeřáb dělá.
      Musí to být stavebně montážní práce, aby bylo PDP, např. jen nakládka a vykládka toto není. Já bych nakládku a vykládku z kamionu zahrnovala do 52.24.19 Ostatní manipulace s nákladem, zahrnuje - manipulaci s nákladem související s nákladní přepravou j. n.

    • 10. 2. 2012 9:33

      nov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      Já jsem si nechala jeřábnické práce zatřídit a bylo mě sděleno:
      provádění jeřábnických prací na stavbách, kdy jsou prováděné blíže nespeciifikované stavební práce a toto plnění je nazýváno jako pronájem jeřábu s obsluhou - je to poskytnutí stavební práce - 43.99.90 = režim přenesení daňové povinnosti.
      Pokud se nejedná o práce na stavbě - např. manipulace s nějakým strojem apod. - nejdená se o stavební práce, bude účtováno DPH.
      Opravdu se musíím vždy zeptat jeřábníka, co kde dělal, zda to bylo na stavbě, nebo ne. Musí se to rozlišovat, a ještě někdy se mě stane, že třeba překládá nějaký lis,nebo stroj a na druhé straně to mají jako demoliční práce, což je také PDP.
      Nějak to musíme zvládnout i když to bude těžké, ale pomalinku tomu začínám snad po měsíci rozumět.

    • 24. 2. 2012 10:58

      Tumakov (neregistrovaný)

      Re: Autojeřáby a přenesení daňové povinn
      >Poskytujeme jeřábové práce s obsluhou a fakturujeme
      >zvlášť ujeté kilometry autojeřábu a dalším řádku jsou
      >teprve fakturovány jeřábové práce. Pokud mi tyto práce
      >spadnou do skupin 41-43, dám bez daně, ale co ty
      >nájezdové kilometry? Na ministerstvo jsem obsáhlý dotaz
      >psala 6.12., zatím bez odpovědi...
      Musím se opravdu podivit, jak někteří reagují na
      >jednu malou větu v zákoně který je v platnosti od
      >1.1.2012. Od začátku roku také neřeším nic jiného než faktura
      >s DPH či bez. Kód CZ CPA 43.90.90- pronájem jeřábu s
      >obsluhou. Tím je řečeno vše.
      >Kdyby byl kód CZ CPA 41-43 práce s kladívkem, tak
      >všichni rozlišují, zda s kladívkem, oklepávám omítku,
      >zatloukám hřebíky, poklepávám na základní kamen stavby,
      >buším do strojní součástky a nebo páchám nějaký trestný
      >čin. Kde ? Toť otázka, co když zatloukám hřebíky na
      >skále vysoké 200 metrů a nebo naopak 200 metrů pod
      >zemí, i v dole je stavba a já provádím práce s kladívkem.
      >Co? Jakpak by se mělo posuzovat toto, je to jen
      >hypotetické přirovnání, ale jak jsem zjistill, znovu uvádím
      >Kód CZ CPA 43.90.90- pronájem jeřábu s obsluhou. Tím
      >je řečeno vše.
      >Horší je to s účtováním ujetých km, přeprava
      >stavebního stroje (autojeřábu) kód CZ CPA 49, a na ten se celé
      >slavné PDP nevztahuje. Tak nyní, by mne zajímaly Vaše
      >reakce na mou připomínku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).