Ukončení živnost + student

• (neregistrovaný)

12. 1. 2012 19:19

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, když chci ukončit živnost a jsem student, tak mi zdravotní a soc. stát. Zkoušel jsem podnikat, ale bohužel jsem narazil na nesprávný lidi. Tak bych se chtěl zeptat, co mám vše udělat, i když mi stát platí vše, ale příjem za tři měsíce jsem měl 5000,-. Podle ostatních diskuzí musím mít příjem nad 50 tisíc abych platil nějaký doplatky. Děkuji za odpověď

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 1. 2012 14:45

JiřinaH. (neregistrovaný)

Re: Ukončení živnost + student
      Podáte si DP, vyjde Vám nulová daň, podáte Přehled na ZP a odvedete ZP z dosaženého příjmu (po odečtení výdajů), SP
      odvádět nebudete.Jako student jste neplatil zálohy ani na SP ani na ZP.
      Jinak - jako student si nemusiíte platit ZP, protože jste pojištěncem státu, máte-li však příjmy musíte z nich odvést ZP. Nemusí však být odvedeno minimum.
      SP za vás stát neplatí, to je častý blud. Vy máte příjmy tak nízké, že jsou pod limitem pro odvod SP.
      Ještě Vám musím popřát víc úspěchů příště, jestliže vaše podnikání dopadlo neúspěšně. Nemusí to tak být vždy, člověk se chybami učí, pomohou Vám i Vaše špatné zkušenosti v tom, abyste byl opatrnější a střízlivý v úsudku. I když je teď u nás prostředí skoro nepřátelské k podnikání, nenechte se odradit. Není nad to být "svým pánem" a zodpovídat si za to, co dělám.

• 13. 1. 2012 15:03

Katka2 (neregistrovaný)

Souhlas s Jiřinou, ale to je popis povinností za rok 2011. (Platit nebudete nic, ale papírovat musíte). Zrušení živnosti nahlásíte na ŽÚ, oni by to měli rozeslat na ostatní (fú, zp, sp). A za rok budete muset ještě dopapírovat těchto pár dní z r.2012. Rozhodně nespoléhejte, že to vyšumí do zrtacena.

• 13. 1. 2012 15:14

Z čeho jste poznala , že podniká ještě v r.2012 ? :-)

• 13. 1. 2012 15:17

Jo už mi došlo, píše ,že teprve chce ukončit podnikání, na mě je vidět ,že je už pátek :-)))

• 13. 1. 2012 17:58