Úplný začátečník - prosím o radu

• (neregistrovaný)

22. 1. 2012 22:19

Jsem úplný začátečník. Od 6. ledna naše firma zaměstnává jednu osobu. Máme pořízený software Pohoda. Potřebovala bych - krok po kroku zjistit, jak se účtují mzdy - kdy (s výplatou mzdy, nebo na konci příslušného měsíce), kam a jak se tyto mzdy vůbec v pohodě zjistí a získají. Netuším vůbec jak postupovat - mám teda příručku, podle které se to dá udělat a i nějaké znalosti získané při instalování softwaru, ale mám obavy, zda opravdu vím jak na to. A naše účetní poradkyně je momentálně mimo.
    Moc děkuji za ochotu a pomoc.
    Gábina

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 1. 2012 22:37

Zdenka01 (neregistrovaný)

Re: úplný začátečník - prosím o radu
      Zaměstnanci se do programu vkládají přes Mzdy - Personalistika - Insert - tím založíte nového zaměstnance, vše vyplníte. Najděte si nápovědu - personalistika - pracovní poměr - vše je tam hezky vysvětleno. Když vyplníte hořejší kolonky jako je jméno atd. pak musíte kliknout na liště dole daně a pojisté a zadat vše podle potřeby. Jako jsou slevy na dani, na děti, invaliditu atd. Pak dáte uložit. Je to na rozsáhlejší psaní, ale nápověda v Pohodě je dobře napsaná, stačí jen to pročíst. Když nebudete vědět, napište konkrtétní dotaz.

• 22. 1. 2012 22:44

Pokud už máte zadaný zaměstnance, tak vystavit mzdy za leden:
      Kliknete na Mzdy - Leden (musíte mít ale v personalistice vše vyplněné, to znamená - třeba pokud měl zaměstnanec dovolenou, nebo nemoc atd.) vygenerují se Vám mzdy za leden. Zkontrolujete a pokud je chcete přenést do účetnictví dáte pokyn Záznam - zaúčtovat mzdy. Vystaví se vám veškeré závazky jak pro FU, tak ZP i OSSZ, a odvody mezd na účet zaměstnance.

• 22. 1. 2012 22:53

Olive (neregistrovaný)