Dobrý den, budu uplatňovat výdaje paušálem jako minulý rok. Teď si nejsem jistá v poštovném. Vedu DE, nejsem plátce DPH. Začala jsem v tomto roce posílat zboží poštou. Moje příjmy, ze kterých budu uplatňovat výdaje paušálem je CENA ZBOŽÍ + POŠTOVNÉ - SKUTEČNĚ ZAPLACENÉ POŠTOVNÉ. Př. zboží 200,- + poštovné, které účtuji 130,- - 83,- které na poště zaplatím (podací lístek). Příjem by tedy byl 247,- Kč.
Od listopadu mám smlouvu s Českou poštou, tak fakturu za služby pošty dostanu za listopad v prosinci a uhradím v prosinci. Jenže za prosinec uhradím fakturu až v lednu. Co budu tedy přiznávat k příjmům ke zdanění. Úplně celkou částku i s veškerým poštovným, kterou za prosinec přijmu nebo si mohu odečíst to co jsem za poštovné zaplatila (ale tu cenu služby jsem věděla až v lednu) Jedná se poštovné ve výši 10000,- Kč. Což je pro mě docela dost, když hodnota zboží je +/- 170,- kč/ 1 balíček.
Pokud bych si to za rok 2011 nemohla odečíst, tak od příjmů bych to odečetla za rok 2012.
Jsem začátečník, přiznám se, že se v tom trochu "plácám". Snad jsem problém, který teď řeším napsala co nejsrozumitelněji.
pokud budete uplatňovat výdaje paušálem, nejde si z výnosů odečítat skutečně zaplacené poštovné. Jelikož to je obsaženo právě v paušálních výdajích. (příjem bude Kč 330,--)
Re: Výdaje paušálem - poštovné.
Dobry den, a ja take bych chtela pouzit paušál, 2011 je první rok, kdy jsem začala podnikat. Ale jsem platce DPH. předpokládám, ze příjmy budu sčítat bez dph, jak jsem vystavila dan. doklady a pokud byly v 2011 zaplaceny. Je to tak správně ?
9. 2. 2012 11:41
Dobrý den,
budu uplatňovat výdaje paušálem jako minulý rok. Teď si nejsem jistá v poštovném. Vedu DE, nejsem plátce DPH.
Začala jsem v tomto roce posílat zboží poštou. Moje příjmy, ze kterých budu uplatňovat výdaje paušálem je CENA ZBOŽÍ + POŠTOVNÉ - SKUTEČNĚ ZAPLACENÉ POŠTOVNÉ. Př. zboží 200,- + poštovné, které účtuji 130,- - 83,- které na poště zaplatím (podací lístek). Příjem by tedy byl 247,- Kč.
Od listopadu mám smlouvu s Českou poštou, tak fakturu za služby pošty dostanu za listopad v prosinci a uhradím v prosinci.
Jenže za prosinec uhradím fakturu až v lednu. Co budu tedy přiznávat k příjmům ke zdanění. Úplně celkou částku i s veškerým poštovným, kterou za prosinec přijmu nebo si mohu odečíst to co jsem za poštovné zaplatila (ale tu cenu služby jsem věděla až v lednu) Jedná se poštovné ve výši 10000,- Kč. Což je pro mě docela dost, když hodnota zboží je +/- 170,- kč/ 1 balíček.
Pokud bych si to za rok 2011 nemohla odečíst, tak od příjmů bych to odečetla za rok 2012.
Jsem začátečník, přiznám se, že se v tom trochu "plácám". Snad jsem problém, který teď řeším napsala co nejsrozumitelněji.
Děkuji moc za radu. Helena