Hlavní navigace

Student jako OSVČ + zaměstnanec

• (neregistrovaný) 80.90.128.---

6. 3. 2012 11:43

Dobrý den,
    Jsem student vysoké školy a zároveň podnikám, z podnikání odvádím sociální + zdravotní, a paušálně mám nastavené platbu daní. Podotýkám že podnikání je hlavní činnost a zaměstnání bude jen krátkodobá vedlejší činnost

Nyní se mi do toho ještě přimýchala povinná praxe při studiu, která je ovšem placená, a budu tedy navíc i zaměstnancem. A už se v tom začínám ztrácet, co všechno budu muset jako student+OSVČ+zaměstnanec státu odvádět.

zaměstnavatel mi zdělil že si budu muset platit zdravotní(4,5%, 9% mi bude hradit on) a 15% srážku na dani(zřejmě zálohově).

Jelikož se bude jednat o krátkodobý úvazek a přijmy by ze zaměstnaneckého poměru neměli přesáhnout 20 000Kč (jedná se o 3 měsíční kontrakt), ptám se zda vůbec má cenu nějaké daňové prohlášení vůbec podepisovat, protože bych stejně uplatnil slevu na poplatníka+plus slevu na studenta,jestli tedy vůbec danit, a pokud ANO jak postupovat?

Dále by me zajímala otázka zejména toho zdravotního(sociální platit nebudu), jako OSVČ si platím zvlášt zdrav. a soc. pojištění, to budu muset platit i jako zaměstnace (tedy 2x)

Děkuji za radu

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 3. 2012 12:09

Líba (neregistrovaný) 195.146.112.---

Re: Student jako OSVČ + zaměstnanec
      Z jakého důvodu nebudete platit sociální z pracovního poměru? Podepsat prohlášení poplatníka je dobré z toho důvodu, že vám hned bude uplatněna sleva na poplatníka. V případě, že by příjem byl v některém měsíci menší než 5000,-, tak bez podepsaného prohlášení by byla použita srážková daň, která je konečná a nelze ji vyúčtovat v DP.

• 6. 3. 2012 12:12

Mádle M. (neregistrovaný) 80.90.128.---

To netuším, mám to tak uvedeno ve předsmmuvní dohodě:
      Z odměny praktikanta je odváděna daň z příjmu a zdravotní pojištění, ve výši a způsobem určenými právními předpisy ČR. Z odměny není odváděno sociální pojištění.