Re: Konsignační sklad-prosím o kontrolu
Jo jo, konsignační sklady ...
Hodně záležří na tom, jaký informační systém.
Zatím mám zkušenost se 2 řešeními :
1. O KS se účtovalo, jako kdyby to byl normální sklad, tj. účty 111,112, 389 apod. Asi po dvou letech KS narostl a zjistili jsme, že máme v evidenci docela chaos a tak jsme založili oddělené účty 111,112. Vždy na konci roku jsme částky odpovídající KS jednorázově odúčtovali a hned začátkem ledna naúčtovali zpět. Po skončení měsíce jsme nahlásili dodavatelům spotřeby, ti podle hlášení vystavili faktury. S největšími dodavateli jsme si vyměnovali data elektronicky- někteří dodávali na sklad dle vlastního rozhodnutí a příjemky byly taktéž ve formě souborů. Podle posledních informací to tam takto praktikují dodnes.
Jen pro informaci, KS se týkal cca 10 dodavatelů a 50 mil. Kč za skladě.
2. V jiné firmě to bylo tak, že příjem na KS se neúčtoval. Účtovalo se až o převodu z KS na "normální sklad" a pak již standardně o výdejích. Po skončení měsíce se nahlásila spotřeba, na základě které jsme dostali fakturu. Faktura se spárovala s meziskladovým převodem.
Toto řešení je vhodné pro KS s menším počtem položek. Přece jen : provedení meziskladového převodu si vyžádá jistý čas.
Obecně u konsignačního skladu je třeba mít vyřešeno mnohem více věcí než jen účtování.
Podle českého účetnictví je KS jednoznačně mimo rozvahu, podle IFRS už to ovšem může být všelijak.
Je potřeba mít dobře rozmyšleno, proč si vlastně KS pořídit a za jakých okolností. Základem předpokladem je dobrá smlouva s dodavatelem (mj. řešení reklamací, odpovědnost za inv.rozdíly a zničení zboží v případě poj. události, odkud je dodavatel- CZ, EU mimo EU apod.)
(omlouvám se za dlouhý text, ale problematika KS není až tak jednoduchá)
Re: Konsignační sklad-prosím o kontrolu
>Jo jo, konsignační sklady ...
>
>Hodně záležří na tom, jaký informační systém.
>
>Zatím mám zkušenost se 2 řešeními :
>
>1. O KS se účtovalo, jako kdyby to byl normální sklad,
>tj. účty 111,112, 389 apod. Asi po dvou letech KS
>narostl a zjistili jsme, že máme v evidenci docela chaos a
>tak jsme založili oddělené účty 111,112. Vždy na konci
>roku jsme částky odpovídající KS jednorázově
>odúčtovali a hned začátkem ledna naúčtovali zpět. Po skončení
>měsíce jsme nahlásili dodavatelům spotřeby, ti podle
>hlášení vystavili faktury. S největšími dodavateli jsme
>si vyměnovali data elektronicky- někteří dodávali na
>sklad dle vlastního rozhodnutí a příjemky byly taktéž
>ve formě souborů. Podle posledních informací to tam
>takto praktikují dodnes.
>
>Jen pro informaci, KS se týkal cca 10 dodavatelů a 50
>mil. Kč za skladě.
>
>2. V jiné firmě to bylo tak, že příjem na KS se
>neúčtoval. Účtovalo se až o převodu z KS na "normální sklad"
>a pak již standardně o výdejích. Po skončení měsíce se
>nahlásila spotřeba, na základě které jsme dostali
>fakturu. Faktura se spárovala s meziskladovým převodem.
>
>Toto řešení je vhodné pro KS s menším počtem položek.
>Přece jen : provedení meziskladového převodu si vyžádá
>jistý čas.
>
>Obecně u konsignačního skladu je třeba mít vyřešeno
>mnohem více věcí než jen účtování.
>
>Podle českého účetnictví je KS jednoznačně mimo
>rozvahu, podle IFRS už to ovšem může být všelijak.
>
>Je potřeba mít dobře rozmyšleno, proč si vlastně KS
>pořídit a za jakých okolností. Základem předpokladem je
>dobrá smlouva s dodavatelem (mj. řešení reklamací,
>odpovědnost za inv.rozdíly a zničení zboží v případě poj.
>události, odkud je dodavatel- CZ, EU mimo EU apod.)
>
>(omlouvám se za dlouhý text, ale problematika KS není
>až tak jednoduchá)
Děkuji Vám za podrobnou odpověď. My budeme mít KS malý, o pár položkách a zatím jednoho dodavatele, tak snad se s tím nějak poperu.
Děkuji. Hezký den.
>
>
>
>
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
13. 3. 2012 12:40
Dobrý den,
zavádíme poprvé konsignační sklad vedle klasického vlastního skladu:
Budu účtovat:
dodací list-zboží do konsignace (podrozvaha) 790/760
výdej z konsignačního skladu 760/790
prodej z hlavního, klasického skladu 542/112
fa dodavatele-konsignované zboží 111/321
příjem na sklad 112/111
doplnění prodaného zboží do konsig.skladu 790/760
Nebo účtujete jinak?
Děkuji za každou radu.