Konsignační sklad-prosím o kontrolu

  • (neregistrovaný)

    13. 3. 2012 12:40

    Dobrý den,
    zavádíme poprvé konsignační sklad vedle klasického vlastního skladu:
    Budu účtovat:
    dodací list-zboží do konsignace (podrozvaha) 790/760
    výdej z konsignačního skladu 760/790

    prodej z hlavního, klasického skladu 542/112
    fa dodavatele-konsignované zboží 111/321
    příjem na sklad 112/111

    doplnění prodaného zboží do konsig.skladu 790/760

    Nebo účtujete jinak?
    Děkuji za každou radu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 3. 2012 14:18

      JirkaZ (neregistrovaný)

      Re: Konsignační sklad-prosím o kontrolu
      Jo jo, konsignační sklady ...

      Hodně záležří na tom, jaký informační systém.

      Zatím mám zkušenost se 2 řešeními :

      1. O KS se účtovalo, jako kdyby to byl normální sklad, tj. účty 111,112, 389 apod. Asi po dvou letech KS narostl a zjistili jsme, že máme v evidenci docela chaos a tak jsme založili oddělené účty 111,112. Vždy na konci roku jsme částky odpovídající KS jednorázově odúčtovali a hned začátkem ledna naúčtovali zpět. Po skončení měsíce jsme nahlásili dodavatelům spotřeby, ti podle hlášení vystavili faktury. S největšími dodavateli jsme si vyměnovali data elektronicky- někteří dodávali na sklad dle vlastního rozhodnutí a příjemky byly taktéž ve formě souborů. Podle posledních informací to tam takto praktikují dodnes.

      Jen pro informaci, KS se týkal cca 10 dodavatelů a 50 mil. Kč za skladě.

      2. V jiné firmě to bylo tak, že příjem na KS se neúčtoval. Účtovalo se až o převodu z KS na "normální sklad" a pak již standardně o výdejích. Po skončení měsíce se nahlásila spotřeba, na základě které jsme dostali fakturu. Faktura se spárovala s meziskladovým převodem.

      Toto řešení je vhodné pro KS s menším počtem položek. Přece jen : provedení meziskladového převodu si vyžádá jistý čas.

      Obecně u konsignačního skladu je třeba mít vyřešeno mnohem více věcí než jen účtování.

      Podle českého účetnictví je KS jednoznačně mimo rozvahu, podle IFRS už to ovšem může být všelijak.

      Je potřeba mít dobře rozmyšleno, proč si vlastně KS pořídit a za jakých okolností. Základem předpokladem je dobrá smlouva s dodavatelem (mj. řešení reklamací, odpovědnost za inv.rozdíly a zničení zboží v případě poj. události, odkud je dodavatel- CZ, EU mimo EU apod.)

      (omlouvám se za dlouhý text, ale problematika KS není až tak jednoduchá)

    • 13. 3. 2012 15:23

      Lud (neregistrovaný)

      Re: Konsignační sklad-prosím o kontrolu
      >Jo jo, konsignační sklady ...
      >
      >Hodně záležří na tom, jaký informační systém.
      >
      >Zatím mám zkušenost se 2 řešeními :
      >
      >1. O KS se účtovalo, jako kdyby to byl normální sklad,
      >tj. účty 111,112, 389 apod. Asi po dvou letech KS
      >narostl a zjistili jsme, že máme v evidenci docela chaos a
      >tak jsme založili oddělené účty 111,112. Vždy na konci
      >roku jsme částky odpovídající KS jednorázově
      >odúčtovali a hned začátkem ledna naúčtovali zpět. Po skončení
      >měsíce jsme nahlásili dodavatelům spotřeby, ti podle
      >hlášení vystavili faktury. S největšími dodavateli jsme
      >si vyměnovali data elektronicky- někteří dodávali na
      >sklad dle vlastního rozhodnutí a příjemky byly taktéž
      >ve formě souborů. Podle posledních informací to tam
      >takto praktikují dodnes.
      >
      >Jen pro informaci, KS se týkal cca 10 dodavatelů a 50
      >mil. Kč za skladě.
      >
      >2. V jiné firmě to bylo tak, že příjem na KS se
      >neúčtoval. Účtovalo se až o převodu z KS na "normální sklad"
      >a pak již standardně o výdejích. Po skončení měsíce se
      >nahlásila spotřeba, na základě které jsme dostali
      >fakturu. Faktura se spárovala s meziskladovým převodem.
      >
      >Toto řešení je vhodné pro KS s menším počtem položek.
      >Přece jen : provedení meziskladového převodu si vyžádá
      >jistý čas.
      >
      >Obecně u konsignačního skladu je třeba mít vyřešeno
      >mnohem více věcí než jen účtování.
      >
      >Podle českého účetnictví je KS jednoznačně mimo
      >rozvahu, podle IFRS už to ovšem může být všelijak.
      >
      >Je potřeba mít dobře rozmyšleno, proč si vlastně KS
      >pořídit a za jakých okolností. Základem předpokladem je
      >dobrá smlouva s dodavatelem (mj. řešení reklamací,
      >odpovědnost za inv.rozdíly a zničení zboží v případě poj.
      >události, odkud je dodavatel- CZ, EU mimo EU apod.)
      >
      >(omlouvám se za dlouhý text, ale problematika KS není
      >až tak jednoduchá)
      Děkuji Vám za podrobnou odpověď. My budeme mít KS malý, o pár položkách a zatím jednoho dodavatele, tak snad se s tím nějak poperu.
      Děkuji. Hezký den.
      >
      >
      >
      >

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).