Hlavní navigace

Náklady na kancelář

  • (neregistrovaný)

    23. 7. 2012 18:07

    Prosím o radu. Mám podnikání u své matky, byt je v jejím vlastnictví. Chci si v daňové evidenci uplatnit náklady na kancelář. Musím uzavřít nájemní smlouvu s matkou. Pokud ano tak ona to musí danit že ?Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 7. 2012 18:30

      kikadika (neregistrovaný)

      Re: náklady na kancelář
      Ano, ona bude mít příjme dle §9 zákona o dani z příjmů, pouze pokud se na ni vztahuje příjem do 15 000,- Kč ročně nemusí, viz: dle § 38g (1) Daňové přiznání je povinen podat každý, jehož roční příjmy, které jsou předmětem daně z příjmů fyzických osob, přesáhly 15 000 Kč, pokud se nejedná o příjmy od daně osvobozené nebo o příjmy, z nichž je daň vybírána srážkou podle zvláštní sazby daně.
      kikadika

    • 23. 7. 2012 18:36

      janaklapkova (neregistrovaný)

      Re: náklady na kancelář
      Děkuji. Ano příjem má, je zaměstnaná, takže by to musela potom vyplňovat sama a ne zaměstnavatel. Takže náklady si nemohu uznat pokud neuděláme nájemní smlouvu. Mám tam sice místo podnikání, ale pokud ji neplatím nájem, tak nemám prokázáno, že tam mám stůl s PC, a pak si nemohu nárokovat internet, čistící a kancelářské mat.?

    • 23. 7. 2012 18:41

      kikadika (neregistrovaný)

      Re: náklady na kancelář
      No právě, budete-li mít nájemní smlouvu, můžete vše uplatnit. Tam se uplatní mnoho nákladů na "zařízení kanceláře".A nájem může být přiměřeně symbolický, maminka si potom uplatní výdaje %, aby jí to příliš nenavyšovalo její daňovou povinnost.kikadika

    • 24. 7. 2012 7:52

      v.e.n.d.y.

      Re: náklady na kancelář
      Nevím, v čem podnikáte, ale nevyplatí se spíš Vám uplatnit výdaje procentem z příjmů a nezatěžovat se složitou evidencí čistících prostředků a kancelářských potřeb? Máte-li řemeslnou živnost, je procento 80%, při ostatní 60%?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).