Re: náklady na kancelář
Ano, ona bude mít příjme dle §9 zákona o dani z příjmů, pouze pokud se na ni vztahuje příjem do 15 000,- Kč ročně nemusí, viz: dle § 38g (1) Daňové přiznání je povinen podat každý, jehož roční příjmy, které jsou předmětem daně z příjmů fyzických osob, přesáhly 15 000 Kč, pokud se nejedná o příjmy od daně osvobozené nebo o příjmy, z nichž je daň vybírána srážkou podle zvláštní sazby daně.
kikadika
Re: náklady na kancelář
Děkuji. Ano příjem má, je zaměstnaná, takže by to musela potom vyplňovat sama a ne zaměstnavatel. Takže náklady si nemohu uznat pokud neuděláme nájemní smlouvu. Mám tam sice místo podnikání, ale pokud ji neplatím nájem, tak nemám prokázáno, že tam mám stůl s PC, a pak si nemohu nárokovat internet, čistící a kancelářské mat.?
Re: náklady na kancelář
No právě, budete-li mít nájemní smlouvu, můžete vše uplatnit. Tam se uplatní mnoho nákladů na "zařízení kanceláře".A nájem může být přiměřeně symbolický, maminka si potom uplatní výdaje %, aby jí to příliš nenavyšovalo její daňovou povinnost.kikadika
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
23. 7. 2012 18:07
Prosím o radu. Mám podnikání u své matky, byt je v jejím vlastnictví. Chci si v daňové evidenci uplatnit náklady na kancelář. Musím uzavřít nájemní smlouvu s matkou. Pokud ano tak ona to musí danit že ?Děkuji