Hlavní navigace

Paušální výdaje

  • (neregistrovaný)

    25. 1. 2012 19:41

    Dobrý den, mám druh živnosti - ohlašovací vázanou a předmět - Poskytování nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru, za rok 201 budu uplatňovat paušální výdaje ale nevím zda 40% nebo 60%. Děkuji za info. Iva

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 1. 2012 13:11

      bez přezdívky

      § 7 zákona o dani z příjmu, vše vyjmenovává. 60 % paušální výdej ze živnosti s vyjímkou příjmů ze živností řemeslných.

    • 29. 1. 2012 11:49

      Tomáš (neregistrovaný)

      Dobrý den.
      Nechtěl jsem zakládat nové téma když se to obdobné řeší.
      Chtěl jsem se zeptat ohledně paušálních výdajů. Vedu malý internetový e-shop na živnostenský list ( vedlejší činnost ) a jsem student. Rozhodl jsem se pro uplatnění paušálních výdajů, ale teď jsem přišel na jeden malý zádrhel.
      Uvedu reálný příklad:  Zákazník u mě zakoupí zboží za 100,-Kč a zvolí si poštovné na dobírku, které činí 85,-Kč celková cena na dokladu je 185,-Kč. Musím psát do pokladní knihy jako příjem celkovou cenu i s poštovným, když z poštovného nemám žádný zisk? Napadlo mě, že pro zákazníka vystavím doklad s cenou zboží i poštovného a pro sebe vystavím doklad pouze s cenou zboží, ale nevím zda je to možné.
      Když si to tak vezmu, platím sociální a zdravotní + daň za zboží v hodnotě 100,-Kč kvůli poštovnému skoro 2x. 

      Předem Vám děkuji za odpověď.

    • 29. 1. 2012 13:06

      bez přezdívky

      Zákazník Vám zaplatí 100 Kč nebo 185 Kč. Paušál se volí proto, že je jednodušší a pokryje veškeré náklady, které OSVČ vynaloží na zajištnění a udržení příjmu. Pokud jsou výdaje vyšší, používají se skutečné výdaje. Vy na poště také zaplatíte za dobírku, tedy poštovné jsou Vašim nákladem. Pokud skutečné náklady převyšují náklady vypočtené paušálem, jděte na skutečné výdaje. Budete pro Vás lepší.

    • 2. 2. 2012 21:42

      Tomáš (neregistrovaný)