Hlavní navigace

Faktura v Kč/EUR

• (neregistrovaný)

6. 9. 2012 14:53

Nastoupila jsem do firmy, takže jsem začátečník a řešíme jeden problém.
    Vystavujeme faktury za zboží v Kč zahraničním odběratelům. Nyní jednatel zřídil euro účet a chce, abychom sdělili zákazníkům že můžou platit na tento účet v eurech. Zatím nenáme ceník na zboží v eurech, takže bychom chtěly nějakým způsobem vždy na faktuře (která bude zatím v Kč) uvést, že můžou zaplatit v eurech a nevíme jestli máme udělat rovnou přepočet na eura a uvést kolik je to eur (používáme měsíční kurz). Jde o to abychom neměli pak nějaký problém se zaúčtováním, přepočtem, kurz, rozdíly.
    Prosím o sdělení zda když fa v Kč, zda na ní můžu dopsat rovnou eura (ale asi nám to půjde jen dopsat ručně).
    Nebo mi prosím poraďte nějaké řešení, kdo s tím máte zkušenosti.
    Snad jsem to napsala jasně, fakt začínám, zahraniční obchody vůbec neznám.
    Díky za trpělivost.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 9. 2012 15:25

JirkaZ (neregistrovaný)

Re: Faktura v Kč/EUR
      Podle mých skromných, asi 20-ti letých zkušeností se zahraničním obchodem vím, že dodavatelé vždy platí v takové měně a na takový účet, která je uveden na faktuře.

Tzn., že pokud Vám pošlou platbu v CZK na EUR účet, dojde ke konverzi dosti nevýhodným kursem. Jinými slovy, přepočtu se nevyhnete - takže si korunový ceník přepočítejte na EURa, fakturujte v EUR a platby si nechte posílat na EUR účet.

Pokud budou na faktuře 2 měny, budou vždy používat tu, která je pro ně aktuálně výhodnější (a pro Vás nevýhodnější).

Jinak obecně : pokud nemáte závazky v EUR, pak nevidím jediný důvod, proč začít používat cizí měnu.

A pokud závazky v EUR máte, zorganizujte to tak, aby Vaše měnová expozice byla neutrální, tj. kolik EUR dostanu, tolik pošlu.

Co se týče kursu : firmy, kde jsem kdy pracoval, používaly pevný roční kurs. To byste nevěřila, jak to zjednoduší život.