Hlavní navigace

Vyúčtování záloh

• (neregistrovaný) 92.243.209.---

25. 9. 2012 10:09

Prosím o radu. Dělám manželovi účetní, ale jsem opravdu začátečník a laik. Momentálně pracuji na vyúčtování energií. Chtěla jsem se zeptat. Nájemník platí nájem + energie. Nicméně zálohu na el. energii platíme i z části my - platíme měsíčně 1100 - z toho nájemník 500 a my zbytek (pro nastavené vysoké zálohy díky min. nájemníkovi, který měl extrémní spotřebu). Momentálně my přišlo vyúčtování a já si uvědomila, že mám na účtě 314xxx celou sumu dohromady - celých 1100,-. Jak mám udělat rozdělení, abych při vyúčtování měla vše správně. Vznikl nám totiž přeplatek a docela vysoký, nicméně díky tomu rozdělení záloh patří část nám.
    Doufám, že je to trochu srozumitelné. Mohl byste mi prosím někdo poradit, jak to udělat?

Opravdu moc, moc děkuji
    Gábina

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 9. 2012 10:50

Daniela K. (neregistrovaný) 217.69.98.---

Re: Vyúčtování záloh
      Jestli z vyúčtování energií je patrné, co jste spotřebovali vy a co váš nájemník, tak si účet 314 rozdělte na dvě analytiky např. vy 31401 a nájemník 31402. Přeúčtování budete účtovat ID vy: 31401/314 600Kč x počet měsíců uhr.záloh, nájemník: 31402/314 500Kč x počet měsíců uhr. záloh. Vyúčtování z konečné faktury uděláte na vás a na nájemníka. U vás zúčtujete zaplacené zálohy 321/31401 a u nájemníka 321/31402. A to, co vám zbyde na MD 31401 a 31402 jsou přeplatky.

• 25. 9. 2012 11:48

Olive (neregistrovaný) 92.243.209.---

Moc děkuji. Taky mě napadlo udělat analytiku - i když už jí mám požehnaně. Nicméně, jak jí udělám zpětně za rok 2011? To už moc neudělám, když je to uzavřené a bude mi tam tak vyset 2200 za listopad a prosinec, který by měl být též rozpočítán na nás a nájemníka. Nevíte, jak z tohoto ven?

• 25. 9. 2012 11:56

V r. 2011 to byl konečný zůstatek na MD 314 a ten se vám k 1.1. 2012 převedl jako počáteční zůstatek r.2012 MD 314 2.200Kč. Nevidím problém :-)