Hlavní navigace

Vrátit dph?

• (neregistrovaný) 90.177.18.---

4. 12. 2013 10:26

Dobrý den,

poskytujeme pronájem plátcům i neplátcům dph, a tedy buď s dph nebo bez.

pokud firma něco nakoupí na sklad, uplatňujeme si krácené dph. pokud to v průběhu roku postupně dává na provozovny,je moje domněnka správná,že když to dáme na provozovnu,kde je neplátce,tak bysme v tom okamžiku měli dph vrátit? a pokud to dáme plátcovi na provozovnu, tak si můžem odečíst i ten zbytek dph?
    je to pořád vedené jako náš majetek.nic neprodáváme.

v dph jsem začátečník a dostávám se pomalu do toho kráceného koeficientu.

děkuji předem za odpovědi

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 12. 2013 11:16

Daniela K. (neregistrovaný) 217.69.98.---

Re: vrátit dph?
      Co myslíte tím nakoupí na sklad?
      To jako myslíte např. žárovky, které budete montovat do pronajatých kanceláří? Pak máte dvě možnosti:
      1. Buď předem u přijatého daňového dokladu víte, kolik jich kam půjde, a to znamená, že u těch, které se budou týkat osvobozeného nájmu, si DPH neuplatníte žádné a těch, které půjdou do kanceláří s nájmem + DPH, máte nárok na odpočet DPH celý hned při nákupu.
      nebo
      2. To dopředu nevíte, a pak všechny žárovky dáte do koeficientu a při jejich výdeji už nebudete s DPH dělat nic.

• 4. 12. 2013 12:09

sarka1 (neregistrovaný) 90.177.18.---

ano,třeba žárovky. ale to je pár korun,
      spíš mě to napadlo u většího nákupu na konci roku,kdy se nakoupí např.lednice nebo vitríny určené do prodejen..

takže když nevíme,kam pak půjdou,tak koeficientem a pak už nic.

asi už nad tím keficientem moc přemýšlím a pak mě napadají blbosti :-)

děkuji Vám moc za odpověď.

• 4. 12. 2013 12:47

Ale v tomto případě by to mělo být jinak.
      Měli byste mít jednak:
      1. Smlouvu na pronájem prodejny (NP), kde neplátci-osvobozeno,
      plátci + DPH
      a