Hlavní navigace

Datová schránka či el. podpis?

  • (neregistrovaný) 78.80.92.---

    4. 12. 2013 13:01

    Dobrý den, můj zaměstnavatel je podnikající FO, OSVČ, roční obrat vyšší než 6 mil.. Pro elektronickou komunikaci s úřady jsme původně chtěli zavést elektronický podpis - zaměstnavatel má zatím jen komerční certifikát, ale jedna účetní mě nalomila, že jsou s tím jen problémy a jednodušší je zřídit datovou schránku. Teď tedy nevím, co zvolit.

    Jistě se to tady řešilo mnohokrát, ale budu opravdu vděčná za každý názor.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 12. 2013 13:39

      Maxx (neregistrovaný) 82.209.12.---

      Re: datová schránka či el. podpis?
      V tomto případě jsem pro datovou schránku.

    • 5. 12. 2013 0:10

      Ondřej Drbal (neregistrovaný) 77.236.203.---

      Re: datová schránka či el. podpis?
      Datová schránka je určitě levnější, přesněji zdarma...
      Jen by mě zajímalo, jaké jsou s el. podpisem "jen problémy", já sám používám pro podání cca 4 roky el. podpis a žádné problémy neregistruji...

    • 5. 12. 2013 11:33

      Lenka F. (neregistrovaný) 90.180.49.---

      Re: datová schránka či el. podpis?
      Váš zaměstnavatel by měl zvážit ještě další důsledek zřízení datové schránky - všechna korespondence od úřadů mu bude chodit do datové schránky, nic už nedostane klasicky "papírově". Například nám toto vyhovuje, protože nemáme poštu v místě a takhle máme všechno hned. Ale někteří podnikatelé s tím mohou mít problém. A cena za el. podpis není zase tak vysoká, jen několik set za rok (podle poskytovatele). Navíc některé programy umí ledacos přímo posílat, já tak řeším např. vše z mezd na OSSZ.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).