Hlavní navigace

Sdružení OSVČ

  • (neregistrovaný)

    17. 12. 2013 11:33

    Dobrý den,
    máme s kolegou společnou kancelář, dost často pracujeme na společných zakázkách, ale každý si vedeme vlastní účetnictví. Nechceme být sdružení OSVČ ani s.r.o..
    1/ Je někde psáno, že musíme být sdružení OSVČ?
    2/ pokud nemusíme, můžeme si založit společný bankovní účet (oba jsou vlastnící účtu se stejnými právy) z kterého si budeme platit kancelář, kancelářské potřeby. Dále bychom tento účet uváděli oba na fakturách, a tím by na něj chodily platby za faktury pro dvě různé OSVČ.

    Nejsme ani jeden plátce DPH.

    Prosím nerozebírejme klady a zápory, jenom mě zajímá tato možnost vzhledem k zákonům.


    Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 12. 2013 12:51

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: sdružení OSVČ
      Tomáši,

      píšete, že si oba vedete své účetnictví. Pochybuji o tom. V účetnictví není možné, abyste účtovali o bankovním účtu, který patří někomu jinému.

      Patrně tedy vedete daňovou evidenci. I zde bude problém, aby dva poplatníci používali jeden bankovní účet. Nerozumím tomu, proč nechcete mít každý svůj účet. Jsou i účty bez poplatku.

      Jak popisujete svou činnost, tak fungujete skoro jako sdružení bez právní subjektivity (dle NOZ jako společnost).

      ad 1) nikde není psáno, že byste museli být sdružení, ale oba se chováte jako sdružení

      ad 2) pokud nechcete být sdružení, nedoporučuji založení společného účtu

      Hezký den!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).