Hlavní navigace

Chybějící doklad na platbu kartou

  • (neregistrovaný) 192.162.96.---

    25. 12. 2013 18:02

    Jsme malé s.r.o., vedeme účetnictví, plátci DPH. Během roku došlo několikrát k nákupu PHM - zaplaceno kartou. Do teď mi majitel firmy (jednatel - je jediný, kdo touto kartou platí) nepřinesl na tyto platby doklady. Předpokládám, že teď už se tak nestane. Jak mám tyto výdaje z účtu zaúčtovat? Zatím jsem se s tím nesetkala... děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 12. 2013 18:09

      lenkap (neregistrovaný) 192.162.96.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      děkuji a dál?? on musí ty peníze do firmy tedy vložit? má to nějaké další daňové návaznosti? zatím jsme měli jen fyzickou osobu. S.r.o. založil nedávno a bohužel se pořád chová jako "fyzická osoba"....

    • 25. 12. 2013 18:25

      . (neregistrovaný) 77.240.103.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      Ano, dluží tyto peníze firmě a měl by jí je vrátit. Buď na bankovní účet nebo v hotovosti do pokladny.

    • 25. 12. 2013 20:29

      v.e.n.d.y.

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      Souhlasím se vším, nevíte, co si pan majitel na benzínce koupil a možná si příště dá i větší pozor na doklady. Peníze v s.r.o. totiž nejsou jen jeho... Hezké svátky

    • 26. 12. 2013 22:56

      t999 (neregistrovaný) 88.101.172.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      Pokud víte- předpokládáte, že doklady už nedostanete a peníze ze firmě nevrátí, pak bych zvažovala odpis do nákladů. Otazkou je o jakých nákladech budete účtovat a následně určit jestli budou daňové či nedaňové a co dalšího z toho bude vyplývat. Rozhodně bych přihlížela k výši pohledávek, jejich počtu a možnosti likvidací úhradou.
      O nákladech přeci účtujete i v případě, že doklad nemáte. Pokud se jedná o PHM a vede se kniha jízd, tak zrovna nákldy na PHM se dají prokázat výpočtem spotřeby.
      Hloupé je to, že si na to společníci rychle zvyknou a pak pro ně ztratit kde co není problém.

    • 27. 12. 2013 8:45

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      >Pokud víte- předpokládáte, že doklady už nedostanete a
      >peníze ze firmě nevrátí, pak bych zvažovala odpis do
      >nákladů. Otazkou je o jakých nákladech budete účtovat a
      >následně určit jestli budou daňové či nedaňové a co
      >dalšího z toho bude vyplývat. Rozhodně bych přihlížela k
      >výši pohledávek, jejich počtu a možnosti likvidací
      >úhradou.
      >O nákladech přeci účtujete i v případě, že doklad
      >nemáte.
      Vy účtujete o nákladech, i když k tomu nemáte doklad, smlouvu či jiný řádný podklad?
      To se tedy ženete do průšvihu.
      Pokud se jedná o PHM a vede se kniha jízd, tak
      >zrovna nákldy na PHM se dají prokázat výpočtem spotřeby.
      >
      >Hloupé je to, že si na to společníci rychle zvyknou a
      >pak pro ně ztratit kde co není problém.
      Mj. tímto svým lehkomyslným přístupem jim to přímo nabízíte, že není problém cokoliv ztratit.

      Vaše rada není dle zákona. Odpisem do nákladů rozumíte odpis pohledávky?
      Společníci a jednatelé podléhají totiž jinému režimu.
      Pokud peníze do firmy nevrátí, pak to má daňové důsledky, nemohou si ve firmě dělat co chtějí.

    • 27. 12. 2013 23:32

      t999 (neregistrovaný) 88.101.172.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      Pokud vím, že náklad existuje, tak přeci účtuji. Koupím materiál, ale faktura nepříjde, tak materiál mám a musím o něm účtovat .... energii spotřebovávám, ale fakturu nemám, stejně o ni účtuji ....
      Jak budete řešit, když doklad získáte, ale až například za půl roku? Jak budete řešit náklady v následném roce? Jen doklad o nákupu přeci nemůže ovlivňovat náklady? Řekla bych, že dokladuje závazkový vztah, pohyb finančích prostředků .... možná dalších spoustu věcí, ale ne to, že vznikl náklad daného roku..... to auto přeci PHM pravděpodobně spotřebovalo.
      A k čemu jsou potom inventarizace? Ty mi také pomohou odhalit chybějící návaznost na náklady.
      A co dohadné položky? Ty slouží k čemu?

      A to, že to má daňový dopad je jasné .... ale to u nákladů a výnosů musím hodnotit vždy.

    • 27. 12. 2013 23:39

      . (neregistrovaný) 77.240.103.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      Jak byste to řešila v pokladně - jednatel vezme 100.000 Kč s tím, že nakoupí službu. Doklad nedonese a firma, která měla službu poskytnout, bude nekontaktní. Také budete účtovat o nákladu?

    • 28. 12. 2013 0:40

      t999 (neregistrovaný) 88.101.172.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      V tomto případě si ale peníze vzal jednatel .... takže pohledávka za konkrétní osobou .... ta podléha inventarizaci a pak se budu rozhodovat na základě dalších skutešností .... například je-li služba viditelná (zpracování mat., oprava a pod.)

      Trochu se ale oddalujeme od nákupu PHM pl.kartou .... tady umím (musím) spotřebu PHM prokázat.

    • 28. 12. 2013 0:31

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      >Pokud vím, že náklad existuje, tak přeci účtuji.
      A jak víte, že náklad existuje?
      Pokud kamarádovi koupí na kartu PHM ( a řekne, že doklad ztratil), účtujete o nákladech firmy?
      A co když současně kamarád má ten doklad a dá si ho do nákladů také v jiné firmě.
      Pořád je to podle vás náklad firmy?
      Jak v tom případě zajistíte správnost, a průkaznost účetnictví?
      >Koupím materiál, ale faktura nepříjde, tak materiál mám a
      >musím o něm účtovat .... energii spotřebovávám, ale
      >fakturu nemám, stejně o ni účtuji ....
      To je přeci něco úplně jiného?
      >Jak budete řešit, když doklad získáte, ale až
      >například za půl roku? Jak budete řešit náklady v následném
      >roce? Jen doklad o nákupu přeci nemůže ovlivňovat
      >náklady? Řekla bych, že dokladuje závazkový vztah, pohyb
      >finančích prostředků .... možná dalších spoustu věcí, ale
      >ne to, že vznikl náklad daného roku..... to auto přeci
      >PHM pravděpodobně spotřebovalo.
      Vidíte říkáte "pravděpodobně". Ale jistotu nemáte.
      Tomu se pak říká důkazní nouze. Neprokážete to, co tvrdíte.

      >A k čemu jsou potom inventarizace? Ty mi také pomohou
      >odhalit chybějící návaznost na náklady.
      >A co dohadné položky? Ty slouží k čemu?
      >
      >A to, že to má daňový dopad je jasné .... ale to u
      >nákladů a výnosů musím hodnotit vždy.
      Hm a ten jasný daňový dopad je podle vás jaký?

    • 28. 12. 2013 0:53

      t999 (neregistrovaný) 88.101.172.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      Opravdu se nechci s Vámi přít. Jistě máte v mnohém pravdu a řešit takhle ročně desítky dokladů za statisíce či miliony peněz bych určitě nedoporučila . Ale dokady se prostě občas poškodí, znehodnotí, nedohledají a to i zaměstnancům a jde pouze o vyhodnocení dané situace a přístupu k nim.

    • 28. 12. 2013 1:01

      alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

      Re: chybějící doklad na platbu kartou
      Ale na položené otázky jste neodpověděla.
      To není o tom se přít, ale dát na tomto foru takové odpovědi, které nejsou zavádějící. A vaše odpověď zavádějící je, mylně by se tazatelé mohli domnívat, že to co navrhujete je v pořádku.
      A to rozhodně není.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).