Re: DE plátce DPH nákup markýzy
Já myslím, že markýzu byste neměla zařazovat jako samostatný hmotný majetek, pokud je pevně spojená s budovou. Já bych jí dala jako technické zhodnocení budovy a odpisovala spolu s budovou.
A co se týče dalšího dotazu, fakturu přijatou do daňových příjmů nedostanete nijak, asi jste myslela vydanou fakturu. To asi záleží na tom, jaký máte účetní software.
Mám Pohodu, ale jsem začátečník ve vedení DE, takže stále pátrám, čtu, atd. Fa přijatou a následně zlikvidovanou interním dokladem (vzájemný zápočet) jsem objevila v nepeněžním deníku, v dani z přijmu se mi to promítá.
A myslíte, že by šlo nechat markýzu v našem majetku? Je to taková výsuvná látková, která lze odmontovat, takže by nemuselo jít o TZ, není pevně spjatá, kdykoliv ji můžeme oddělat.. Souhlas od majitele mám, ale pouze na instalaci, doklad od pivovaru je psán na mě.
Ona ta markýza bude ve vašem majetku, ale nebude zařazena do 1.odpisové skupiny, jak jste původně chtěla, ale do stejné odpisové skupiny jako je budova a bude odpisována stejně dlouhou dobu, jak se odpisuje ten barák. Ale musíte mít souhlas majitele, že této zhodnocení si smíte odpisovat vy a taky informaci, v jaké odpisové skupině má on zařazenu budovu.
Jako samostatný majetek markýzu odpisovat nemůžete, protože markýzy jsou přímo vyjmenované jako technické zhodnocení v pokynu D-6 viz odkaz níže, je to úplně dole, předposlední řádek.
http://business.center.cz/business/finance/dane/D-006.aspx
nemáte zač a také přeji hezký den :o)
>>>
>>>Mám Pohodu, ale jsem začátečník ve vedení DE, takže
>>>stále pátrám, čtu, atd. Fa přijatou a následně
>>>zlikvidovanou interním dokladem (vzájemný zápočet)
>>>jsem
>>>objevila v nepeněžním deníku, v dani z přijmu se mi
>>>to
>>>promítá.
>>>A myslíte, že by šlo nechat markýzu v našem majetku?
>>>Je to taková výsuvná látková, která lze odmontovat,
>>>takže by nemuselo jít o TZ, není pevně spjatá,
>>>kdykoliv
>>>ji můžeme oddělat.. Souhlas od majitele mám, ale
>>>pouze