Re: Zúčtování daně
pokud zaměstnanec požádá o roční zúčtování(RZD) zaměstnavatele, musí mu doložit vše, co chce v rámci RZD uplatnit (pojistky,úroky..). Téměř vždy k nějaké vratce daně dospěje, protože v průběhu roku se daňový základ zaokrouhluje na stokoruny nahoru, zatímco při RZD dolů. Zaměstnavtel tedy spočítá, vytiskne si výpočet RZD a založí u sebe pro případnou kontrolu FÚ. Nikam dále neodesílá, přeplatek na dani vyplatí sám (poníží si o to měsíční odvody, někdy i v několika měsících). Souhrnnou částku z RZD následně uvede ve vyúčtování daně, které se posílá začátkem následujícího roku na FÚ.
Re: Zúčtování daně
Aha..moc děkuji!A ještě se zeptám např. když za mnou přišla sestra,zda může a jak uplatnit,koupila s přítelem byt a přišlo jim potvrzení o poskytnutí překlenovacího úvěru ze staveb. spoření a tam vyčísleny úroky např. 6000,- a byl tam ještě uveden její přítel jako další účastník smlouvy. Dají tedy potvrzení zaměstnavateli a ten jim toto přičte v tom RZD a následně pak vrátí částku, která mu vyšla v tomto zúčtování?A mohou si to tak vůbec uplatnit oba nebo jen jeden, když to zaplatili jakoby oba?
Re: Zúčtování daně
Buď jeden, nebo každý polovinu
Důležité -
- vlastnictví bytu (na koho je byt napsaný)
- na koho je úvěr napsaný (ne spoluručitel)
- na co přesně byl úvěr poskytnut
- zda stačí požádat o roční zúčtování daně svého zaměstnavatele do 15.2., resp. 17.2.2014
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
13. 2. 2014 10:46
Dobrý den,
mohla bych požádat o vyjasnění problematiky roční zúčtování daně. Jsem doposud studentkou a když jsem si četla nějaké příspěvky, chtěla bych požádat zda byste mi pomohli v překonání a porozumění této problematiky,ať při zkoušce vím o čem mluvím :-) Když si zaměstnanec požádá u svého zaměstnavatele o roční zúčtování, zaměstnanec mu provedení nějaké vypočítání daně, zda nemá například nárok na vrácení daně a pod?Pokud má nějaké odečitatelné položky, tak doloží potřebné doklady...a ten zaměstnavatel se k tomu jak následně postaví? Odesílá to vyúčtování na finanční úřad?A ten pak na účet zaměstnance případné peníze vrátí?Nebo jaký je cyklus nebo postup této věci. Moc Vám děkuji za trpělivost a vysvětlení.