Re: Opravné položky - nedobytná pohledáv
>Dobrý den.
>Můžu poprosit o radu ohledně tvorby opravné položky k
>nedobytné pohledávce?
>Máme pohledávku ve výši 60 tis., původní částka byla
>asi dvojnásobná, ale je po částech spácená. Pohledávka
>je z roku 2008. Těch 60 tis. je zbývající částka -
>nedobytná pohledávka. Dlužník je v insolvenčním řízení, k
>tomu jsme se připojili.
>
>1. chceme vytvořit opravnou položku na tuto pohledávku
>- bude to daňový náklad nebo nedaňový? pokud přihlásíte ve lhůtě dle §8a ZoR, je OP daňový náklad
>
>2. Jaké podklady musíme k tomu mít, abysme mohli
>opr.položku vytvořit, co všechno je nutné mít - např.
>doklad o tom, že jsme vstoupili do ins.řízení? A co ještě?
>
>3. Můžete mi pomoci s účtováním? Jsme před závěrkou,
>můžeme to zahrnout ještě do nákladů roku 2013? A jaká
>bude předkontace? pokud jste přihlásili v r. 2013, pak účtujete do r. 2013 - 558/391
>
>Můžete mi poradit? Setkala jsem se s tím nyní poprvé a
>nechci ťápnout vedle. Děkuji předem
Re: Opravné položky - nedobytná pohledáv
nevypadla,odpovědi máte u jednotlivých bodů
Re: Opravné položky - nedobytná pohledáv
Děkuji, přehlédla jsem to.
Můžu se ještě zeptat, jaké podklady potřebuji doložit, aby byl náklad daňově uznatelný? Stačí náš doklad o pohledávce (nedoplacená faktura) a třeba rozhodnutí o insolvenci, nebo je k tomu potřeba více písemností? Děkuji
Internet Info BusinessCenter.cz (businesscenter.podnikatel.cz)
Server s informacemi pro podnikání.
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
14. 2. 2014 11:20
Dobrý den.
Můžu poprosit o radu ohledně tvorby opravné položky k nedobytné pohledávce?
Máme pohledávku ve výši 60 tis., původní částka byla asi dvojnásobná, ale je po částech spácená. Pohledávka je z roku 2008. Těch 60 tis. je zbývající částka - nedobytná pohledávka. Dlužník je v insolvenčním řízení, k tomu jsme se připojili.
1. chceme vytvořit opravnou položku na tuto pohledávku - bude to daňový náklad nebo nedaňový?
2. Jaké podklady musíme k tomu mít, abysme mohli opr.položku vytvořit, co všechno je nutné mít - např. doklad o tom, že jsme vstoupili do ins.řízení? A co ještě?
3. Můžete mi pomoci s účtováním? Jsme před závěrkou, můžeme to zahrnout ještě do nákladů roku 2013? A jaká bude předkontace?
Můžete mi poradit? Setkala jsem se s tím nyní poprvé a nechci ťápnout vedle. Děkuji předem