Hlavní navigace

Účetní doklady

  • (neregistrovaný) 46.13.10.---

    13. 3. 2014 8:26

    prosím moc o názory - co všechno musíme mít založené pro potřeby fin. úřadu v případě kontroly u faktury? - musí být povinně dodací list - samozřejmě potvrzený, oboustranně potvrzená objednávka, popř. SOD nebo kupní smlouva, doklady o přepravách - puťovky apod.? nebo stačí faktura - daňový doklad a ty zbylé přílohy jsou interní věcí každé společnosti? Musí být ty přílohy v originálech? Dál - materiál "honíme přes sklady" - v případě výdeje na zakázku musí být u té výdejky doložen dodací list - opět oboustranně potvrzený? Za další - jak to praktikujete v případě uzavírání smluv? Řeší všechny smlouvy např. právník, nebo to "pleskáte" ve firmě jak se dá a jelikož nejsou ve firmě zaměstnanci právníci ale účetní, stavaři, technologové, ekonomové apod. tak potom jsou všichni hloupí protože to udělali špatně?
    Moc díky za názory.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 3. 2014 9:23

      stana1 (neregistrovaný) 88.102.88.---

      Re: účetní doklady
      FÚ požaduje to, co mu říká zákon (z příjmů, DPH, spotřební daň, silniční daň, nemovitosti atd) o náležitostech daňového dokladu, které jsou bohužel v každém zákoně trochu odlišné. Faktura tedy vůbec nemusí splňovat náležitosti daňového dokladu třeba u spotřební daně. Ostatní oběh dokladů a náležitosti podpisů bývají upraveny vnitřními směrnicemi firmy, těch obecně nutných(např. inventarizace) je 10. U skladů se ještě musíte vyjádřit , zda používáte metodu A či B. Vše můžete mít v elektronické podobě nikoliv papírové. Smlouvy nemusí rozhodně dělat jen právník. Opět zde platí to, jak si to daná firma ošetří a eliminuje svá rizika.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).