Hlavní navigace

Škodní událost

  • (neregistrovaný) 94.138.114.---

    28. 3. 2014 7:24

    Dobrý den,
    řeším škodní událost, již jsem sem dotaz položila, ale odpověď mi moc nepomohla. Nevím, jak škodní událost zaúčtovat, aby bylo vše ošetřené.
    1) my, jako realizační firma, jsme způsobili škodu na zařizovacích předmětech zákazníka. škodní událost byla hlášena pojišťovně.
    2) zařizovací předměty byly opravené dodavatelskou firmou, která nám vystavila fakturu na cca 46.000 Kč
    3) přišlo vyjádření pojišťovny, že celková výše škody byla vyčíslena na cca 39 tis. Kč vč. DPH, z toho naše spoluúčast ve výši 10 tis.
    4) náhrada škody ve výši 29 tis. Kč byla zákazníkovi pojišťovnou vyplacena
    5) po dohodě s účetní zákazníka jsme vystavili zákazníkovi fakturu na zmíněných 29 tis. Kč (ponížila jsem o DPH, vše je v režimu přenesení DP).
    6) jak účtovat vydanou fakturu zákazníkovi, spoluúčast, rozdíl mezi vyplacenou pojistkou a vystavenou fakturou od dodavatele?

    Nejsem si jista, zda postupuji správně, proto prosím o radu.
    Děkuji, Lucie

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 28. 3. 2014 7:41

      jinka (neregistrovaný) 193.165.167.---

      Re: Škodní událost
      No to určitě nepostupujete
      5/ pokud někdo měl vystavit "fakturu" - tak je to Váš zákazník a celá faktura by šla mimo režim DPH
      Z Vašeho popisu neumím pochopit jaká vlastně škoda byla
      " zařizovací předměty byly opravené dodavatelskou
      firmou, která nám vystavila fakturu na cca 46.000 Kč " Pokud Vy jste tuto fakturu na opravu hradili , proč ještě pojišťovna vyplácí Vašemu zákazníkovi (měla plnit Vám) - nebo byla škoda vyšší?

    • 28. 3. 2014 7:49

      LucieD (neregistrovaný) 94.138.114.---

      Re: Škodní událost
      Zákazník uplatňoval náhradu škody, požádali jsme dodavatelskou firmu o opravu, následně nám byla vystavena faktura za tuto činnost. Fakturu jsem ještě nehradila, ale byla vyšší než skutečně vyplacená náhrada. Dle sdělení pojišťovny se náhrada škody vyplácí "přímo" osobě/subjektu skutečně poškozenému. Já tuto náhradu potřebuji nějakým způsobem dostat na náš účet. Vše je domluveno, jen nevím jak provést účetně.

    • 28. 3. 2014 8:07

      jinka (neregistrovaný) 193.165.167.---

      Re: Škodní událost
      Možné řešení:
      1/ Faktura na opravu by "mohla jít" na Vašeho zákazníka, ten by Vůči Vám uplatnil škodu - takhle jak jste to udělali žádnou nemá - vše je napraveno bez jeho účasti
      Nebo cc částky
      1/Faktura za opravu - je Váš běžný náklad 518/321 45 tisíc
      2/ Vyjádření pojišťovny o plnění - je Váš výnos 37/64 29 tisíc
      3/ Zápis (ne faktura) se zákazníkem - odstranili jste ...., žádáme o zaslání částky 29 tisíc na náš účet
      221/37

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).