Reklamace služeb

  • (neregistrovaný)

    3. 4. 2012 19:58

    Dobrý den,

    mám prosbu a už nevím, na koho se obrátit.

    30.4.2011 jsem zaslala na bytovku reklamaci vyúčtování služeb, několikrát jsem tam volala a upozornila je, že stále nemám odpověď, jednoho dne mi přišel dopis, že mě dají k soudu, pokud neuhradím danou částku, tak jsem tam volala a řekli mi, že se omlouvají, že splatnost posunou a vyjádření na reklamaci mi pošlou, ale že teď toho mají hodně a nemají čas. Na reklamaci mi odpověděli až teď po téměř roce, proto se chci zeptat, jaká je lhůta pro tento typ reklamace a jestli mám nějak možnost s tím nesouhlasit, neboť mi napsali, že reklamace nebyla oprávněná.

    Děkuji za odpověď.
    Hezký večer

    Iveta Zachariášová

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 4. 2012 9:41

      bez přezdívky

      Dobrý den,

      Dle sdělení, které nám v dané věci bylo poskytnuto, zřejmě nedošlo k úhradě vyúčtování za služby, jelikož jeho výše byla považována za nepřiměřeně vysokou. Je nutné upozornit, že „reklamační lhůty“ se liší dle dohody smluvních stran a nesouhlas s výší vyúčtování nemusí znamenat (a obvykle ani neznamená) odklad splatnosti vyúčtování. Je tedy zásadní, zdali je prokazatelné, že došlo k prodloužení splatnosti dané pohledávky. Pokud ano, pak při neuhrazení závazku dle vyúčtování až do nového dne splatnosti tohoto závazku nebyla osoba, která je povinna závazek uhradit, v prodlení s jeho splněním. Pokud by byl tento nárok před uplynutím dne nové splatnosti uplatněn u soudu, pak by měl být soudem zamítnut. Zároveň je však nutné upozornit, že do uplynutí nové splatnosti je potřeba tento závazek uhradit.
      Dále je tedy potřeba rozlišit dva případy a to situaci, kdy vyúčtování bylo skutečně nesprávné a výše dlužné částky za služby neodpovídala reálné výši závazku, a dále situaci, kdy vyúčtování bylo správné. Pokud vyúčtování bylo nesprávné, pak je možné tuto nesprávnost namítat. Zároveň je třeba upozornit, že samotné namítání nesprávnosti vyúčtování nemusí v souladu s výše uvedeným znamenat odklad splatnosti, proto je vhodné v občanskoprávním sporu část závazku, jež je považovaná za správnou, uhradit (tento postup nedoporučujeme u obchodněprávních závazků, kde by tento postup mohl být považován za uznání závazku), nebo ji splnit jiným způsobem, například plněním do soudní úschovy. Nebude-li na základě „reklamace vyúčtování“ dosažena mezi stranami shoda o výši dlužného plnění, může se věřitel neuhrazené části pohledávky, která je po splatnosti, domáhat jejího přiznání prostřednictvím soudního řízení. Pokud bylo vyúčtování nesprávné, pak by se tato skutečnost měla v soudním řízení projevit a nárok by věřiteli neměl být přiznán, pokud naopak vyúčtování bylo správné, bude dlužníku s vysokou pravděpodobností přikázáno uhradit věřiteli dlužnou částku včetně případných úroků z prodlení a nákladů právního zastoupení.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).