Hlavní navigace

PPD a VPD datumy - Pohoda

  • (neregistrovaný) 80.188.217.---

    17. 9. 2014 12:24

    Pěkné odpoledne,
    pomohl by mi prosím někdo s datumy a číslováním PPD a VPD? Doteď jsem vše dělala tak, že jsem si vždy doklady seřadila podle datumů na nich uvedených a tím datem zaúčtovala. Problém je, když se ke mě dostane některý doklad se zpožděním a potom buď musím vše přečíslovat protože se mi rozhodí čís. řada nebo zaúčtovat s jiným datumem. Jak prosím v tomto případě raději zadávat:
    PPD úhrada faktury v hotovosti ze dne 1.9. (je ručně vypsaný, já zadávám do účetního SW), dostal se ke mě dnes. Mohu zadat datum vystavení 17.9. a datum platby a zdaň. plnění 1.9., vytisknout PPD v Pohodě a přiložit k němu PPD ze dne 1.9.?
    Nebo vystavím dnes PPD jednomu odběrateli ale chybí mi v SW Pohoda několik PPD předtím, které vystaví jednatel a tím pádem už nesedí číslování.
    Jak to prosím řešíte vy v praxi? Doufám, že jsem to napsala srozumitelně, když tak doplním. Děkuji

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 17. 9. 2014 13:29

      Lucka2 (neregistrovaný) 62.77.95.---

      Re: PPD a VPD datumy - Pohoda
      Udělala bych to jak říkáte datum vystavení kdy jste obdržela peníze do poklady.
      A datum platby bych dala toho 1.9.2014 a tudíž i datum zdanitelného plnění.
      Co se týká číslování dokladů tak bych Vám poradila aby jste si nastavili číselnou řadu jednu na příjem a druhou na výdej, která Vám bude automaticky naskakovat při vytvoření pokladního dokladu.
      Např. číslování dokladů: příjem 21/140001 výdej 22/140001

    • 17. 9. 2014 14:08

      p.ja1 (neregistrovaný) 80.188.217.---

      Re: PPD a VPD datumy - Pohoda
      Moc Vám děkuji. Číslování mám takto nastavené - jednu řadu na příjem a jednu na výdej. Jenže např. zadám 1.9. příjem PP1420, 2.9. příjem PP1421, 10.9.PP1422, jenže potom když třeba jednatel donese lístek, který má číslovaný svoji řadou 14PP246 (příjem toho 1.9.) tak nevím, zda můžu očíslovat 17.9. svojí řadou PP1423 a lístek přicvaknout k vytištěnému PP. Doufám, že jsem to moc nezamotala :-)

    • 17. 9. 2014 20:11

      t. (neregistrovaný) 88.101.172.---

      Re: PPD a VPD datumy - Pohoda
      Pokladní knihu vede ten, kdo má má za peníze odpovědnost. Buď ji vede na papíře ručně nebo na PC. V každém případě pokladní kniha je psaná tak, že doklady jsou řazeny podle datumu proplacení pokladníkem a ne podle data na paragonu.

      Ikdyž v praxi spousta firem žádného pokladníka nemá, přesněji tedy podnikatel nebo majitel firmy si veškeré hotovostní transakce dělá sám a pokladnu neřeší, dělá se vše tak, aby to vypadalo, že pkladna je řádně vedena. To je holt moje praxe. Takže doklady podle toho jak mi příjdou chronologicky účtuji. Když obdržím krabici s hotovostními doklady v dost chaotickém stavu, seřadím je podle data a s těmito daty proúčtuji v pokladně. Pokud mi v listopadu příjde doklad z března, zařadím ho do listopadu. Ničemu to přeci nevadí. Tento posun je v účetnictví řešen na přelomu roku časovým rozlišením a v daňové evidenci si to pohlídám.
      Pokud ovšem pokladu mají tendenci vést dva, lidi tak nezbývá nic jiného, než mít dvě pokladní knihy. Někdy stačí tržby na paragony řešit více řadami paragonů a do pokladny dávat pouze kumulované tržby.

      V každém případě to chce od ledasjaké účetní dost kreativity a hlavně spokojenost na všechny strany ....... šéf i úřad

    • 18. 9. 2014 10:31

      p.ja1 (neregistrovaný) 80.188.217.---

      Re: PPD a VPD datumy - Pohoda
      Moc Vám děkuji za obsáhnou odpověď z praxe :-) Lístek za nákup materiálu, poštu nebo phm dávám také vždy s datumem až jak se ke mě dostane. To ničemu nevadí. Máte pravdu, je to někdy dost oříšek skloubit vše tak, aby byli všichni spokojeni.
      Jen v těch PPD jsem ještě nepřišla na to, jak nejlépe zaúčtovávat a číslovat. Jednatelé jsou 2, každý má své příjmáky a jinak číslované + potom moje číslování. Nebylo by divné, kdybychom měli kvůli tomu v pokladně 3 číselné řady? Myslíte, že by vadilo, pokud vystavím já PPD datem, kdy se mi dostane PPD od jednatele do ruky (jako by pokladník) a ten potom jen přilepím k tomu mnou očíslovanému a založím?
      Ještě se chci zeptat, je lepší vše zadávat se stejným datumem (dnes) nebo např. datum vystavení můžu dát dnes (datum kdy zaúčtuji) a datum platby dle dokladu 1.9.?

    • 18. 9. 2014 12:33

      EvaCe

      Re: PPD a VPD datumy - Pohoda
      Pokud máte "3 zdroje" kdo může vystavovat PPd, tak bych udělala na příjmy 3 číselné řady - mám to podobné, jednu řadu na příjem z vystavených faktur a další řadu na příjem peněz (kdy jednatel něco vybere z banky a něco z toho vloží do pokladny). A zatím nebyl při kontrolách problém.

    • 18. 9. 2014 12:44

      p.ja1 (neregistrovaný) 80.188.217.---

      Re: PPD a VPD datumy - Pohoda
      Děkuju :-) Bude to tak asi nejlepší, protože takto je to hodně chaotické a o číslování nemluvě.

      Ještě bych potřebovala poradit s jedním problémem, který s tématem také trochu souvisí.
      Odběratel nám uhradil fa v hotovosti 12.9., vystavil svůj výdajový pokl. doklad s tím, že je podepsaný oběma stranami. Po mě nyní chtějí vystavit náš příjmový doklad. Jenže já už mám v té své řadě v pokladně doklady až k dnešnímu datu, tzn. mohu vystavit dnes 18.9., datum platby 18.9. (ale bylo placeno 12.9., tak mám obavy, aby s tím třeba druhá firma neargumentovala, že nám bylo placeno 2x). Nebo vystavit dnes ale platbu zadat 12.9. A nebo přečíslovat doklady a zadat s datumy 12.9., ale to by mi pak neseděly ostatní čísla dokladů. Děkuji, pokud mi někdo poradí a doufám, že už pokladní doklady nějak vyřeším, ať tady pořád nevypisuji :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).