Hlavní navigace

Duplicitní platba - dod. nevrací platbu

  • (neregistrovaný) 80.251.245.---

    4. 11. 2014 8:44

    Dobrý den,
    podařilo se mi provést 2 x platbu faktury (bylo to 25/9/2014) firmě - výrobnímu družstvu invalidů.

    Kontaktovala jsem dodavatele s žádostí o vrácení peněz (40 300 Kč), ale tento dělá "mrtvého brouka", na maily neodpovídá, tel. mi típá...

    Jedná se o dodavatele, u kterého máme uzavřenu rámcovku do konce roku 2014, tudíž jsem neměla v den provedení úhrad jakékoli pochybnosti, že by mi peníze nevrátil, nebo že bychom neodebrali zboží... BOHUŽEL chybami se člověk učí a já už bych reagovala JINAK - šlo v den provedení dupl. platby vykomunikovat v bance storno.

    Poradíte mi, jak mám postupovat (postoupení pohledávky mi neraďte)? Byla to MOJE chyba, je otázkou času, kdy budu muset peníze zaměstnavateli vrátit já....

    Firma (jedná se o výrobní družstvo) "zatím" není v konkurzu ani insolvenci.

    Děkuji vám za rady.

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 4. 11. 2014 10:55

      Daniela K. (neregistrovaný) 217.69.98.---

      Re: Duplicitní platba - dod. nevrací pla
      Nějaká další plnění od tohoto družstva v budoucnu mít nebudete?Pokud ne, zkuste kontaktovat ještě vaši banku, ze které byla mylná platba odeslána. Banka na základě vámi vyplněného formuláře - většinou na jejich www stránce, má možnost, jak z účtu příjemce, na který přišla prokazatelně mylná platba a příjemce si tuto úhradu neoprávněně ponechal, tuto mylnou úhradu vymoci zpět. O této možnosti se moc neví, ale při splnění kritérií nastavených bankou funguje. V tomto případě je ale lepší reagovat a kontaktovat banku co nejdříve. Nevím, jestli tam nejsou nějaké lhůty a jak je to s platbou omylem zaslanou 2x na stejný účet.
      Jinak vymáhat peníze zpět právní cestou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).