Re: DD mimo účetnictví
V pokladně máte ke každému dokladu tržby jeden doklad? Nebo to sčítáte za určité období?
Pokud máte každý pokladní doklad zvlášť v pokladně - není problém na doklad za hotové doplnit náležitosti daň. dokladu - nic neměníte, jen doplníte údaje pokladního dokladu.
Re: DD mimo účetnictví
Pojem faktura je co?
Potřebuje daňový doklad. Jeho náležitosti upravuje zákon. Doplňte na pokladní doklad údaje, které tam chybí, aby to byl platný DD a máte to.
Já vím, že u Vás problém není. Jen to potřebujete evidovat. Proto doplníte údaje na stávající pokladní a uděláte z něho daňový doklad (za hotové).
Re: DD mimo účetnictví
Nejlepší by bylo, aby revírník rovnou vystavoval prodejní doklad i s DPH - nemusí to být zrovna faktura, stačí jakákoliv stvrzenka, která bude mít všechny náležitosti daňového dokladu. Něco může být i předtištěné, např. sazba DPH, údaje o dodavateli (vaší firmě) mohou být předtištěné nebo razítko. Pro revírníka by snad neměl být problém spočítat % DPH. Vy byste potom už účtovali do pokladny podle kopií těchto dokladů. A revírníka poučit, aby v případě částek větších než 10 tis. doplňoval i údaje o odběrateli včetně DIČ (pokud je plátce), nebo ještě lépe na všechny doklady.
Re: DD mimo účetnictví
Hoši vzorně vystavují stvrzenky, dokonce se orientují v sazbách DPH ( palivo 15, ostatní dřevo 21 )počítají DPH ...ale odběratelé trvají na fakturách ....a i půl roku zpětně ....a tam vzniká ten problém. Na stvrzence je napsáno odebral Novák Jan, Kopidlno ....a fakturu chtějí vystavit na Hogo fogo s.r.o. po půl roce. Proto mě napadlo, že jim rukou vystavím dd kde uvedu odkaz na tu původní číslovanou stvrzenku. No a pak si řeknu, že to můžu rovnou vystavovat v nějakém excelu .....
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
7. 11. 2014 8:50
Dobrý den, začínáme ve firmě s novou činností ...prodáváme dřevo malým i velkým odběratelům. velké části i za hotové. Revírník vystaví dodací list a pokladní daňový doklad na částky většinou vyšší než 10.000 Kč. Někteří odběratelé rovnou oznámí, že chtějí vystavit fakturu tak do pokladny účtuju jen úhradu a vystavím běžnou fakturu. Ale jsou tací , kteří volají dnes a chtějí vystavit fakturu z 7/2014, přitom já mám v pokladně zaúčtovánu tržbu vč. DPH a dnes vystavit DD k této tržbě je pro mě velmi problematické. Není to nemožné ...v řadě faktur 11/2014 najednou přidám fakturu z 7/2014 a v pokladně vymažu DPH ...nechám jen úhradu,. Ale měsíčně posílám na FU přehled dokladů z kterých se DPH skládá ...nevím jak by se k tomu postavili, při případné kontrole ?
Nebo mě napadá ještě jiné řešení ... vytvořit novou řadu mimo účetnictví a vystavovat zde tyto doklady. Přesně samozřejmě evidovat a přikládat kopii pokl. dokladu . Když mě to poprvé napadlo, zavrhla jsem to jako krkolomné, ale s přibývajícími případy mě to k tomuto řešení zase táhne. Díky za názory