V zásadě jsou tři možnosti:
a) běžné náklady tohoto roku ... zaúčtovat na 518 a tvrdit, že to je náklad vzniklý v roce 2012
b) náklady minulého roku bez dodatečného přiznání ... zaúčtovat na účet 426 - Opravy výsledku hospodaření minulých let (leze to do řádku pasiv A.IV.3 Jiný výsledek hospodaření minulých let)
c) náklady minulého roku s dodatečným přiznáním (což dle mého názoru lze podat) ... a nájem se zaúčtuje na MD 426 a snížení daňové povinnosti na Dal 426
Chtěla jste vědět jak to zaúčtovat, ne jak to zaúčtovat nesprávně.
Záleží na poměru toho nájemného a zbytku 518. Pokud to je nevýznamná částka a nebudete podávat dodatečné přiznání za rok 2011, tak to na 518 nedaňově můžete šoupnout. Předpokládám, že auditora nemáte, takže není kdo by prskal. Pokud je to významná částka, tak vám to ovlivní výsledovku a manažeři společnosti by asi nebyli moc rádi, že mají navýšené náklady.
PS: významná částka je alespoň 1 % daného účtu (no dobře ... řádku výsledovky)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
2. 5. 2012 8:33
letos v dubnu byla podepsána nájemní smlouva-my jako nájemci.
ve smlouvě je podmínka doplacení nájmu ještě za 5 měsíců loňského roku.
jak zaúčtovat to loňské nájemné,když to vyplynulo až ze smlouvy z letošního roku?
do mimořádných nákladů?