Re: Ochranná lhůta
Ochranná doba po skončení pracovního poměru činí 7 dní , a to v případě že onemocníte. S obsazováním míst nemá co do činění. A jestliže původní funkce byla zrušena - zaměstnanec dostal výpověď pro nadbytečnost, tak se pozice nemůže obsazovat vůbec, protože neexistuje. Pokud dostal výpověď např. pro neuspokojivé pracovní výsledky, tak se může obsadit po skončení pracovního poměru původního zaměstnance.
ne, záleží čistě na zaměstnavateli jak a kdy se rozhodne pozici obsadit
dovolím si ALL odporovat, stalo se mi, že mi moje místo bylo zrušeno pro nadbytečnost, už když mi dávali výpověď, věděli, že na moje místo za dva měsíce půjde známá. Když jsem se radila s právníkem, tak mi řekl, že zaměstnavatel nemůže přeci vědět, že za dva měsíce nakonec zase bude někoho potřebovat, může si to také obhájit tím, že ten druhý má více zkušeností, vyšší vzdělání. JO to měl pravdu ta dotyčná byla Ing. a v červnu ukončila VŠ. Vlastně můžu být ráda, že jsem dopadla tak dobře, s odstupným a s 2 měsíční výpovědní dobou, abych měla čas si něco hledat.
Ale já jsem nepsala nic o tom, že zaměstnavatel nemůže za 2 měsíce zjistit, že jeho organizační změna byla chybná, nebo že se třeba zvýšil objem prací a to místo znovu potřebuje. Samozřejmě, většinou je to jak vy píšete, ale prokazování úmyslu by bylo velmi těžké , v praxi se běžně děje, je na zaměstnavateli jak by si to případně obhájil. A sama píšete že vám to takto sdělil i právník. Prostě systém - vlk se nažral, koza zůstala celá. Ale rozhodně to nemůže být tak , jak psal tazatel, že řekli, že po určité době obsadí to samé místo. Nikoliv, místo zruší a po určité době zase vytvoří. A to už je v pořádku. Takhle jsem to psala i já.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?