Dobrý den,
odpovědi níže:
> 1) Předpokládám správně, že za leden-květen včetně jsem nemusela nic odvádět, když jsem student a živnostenský liset mám poprvé v tomto roce?
Z důvodu soustavné přípravy jste OSVČ vedlejší. To jste jistě při registraci na úřadech uvedla. V prvním roce podnikání jako OSVČ vedlejší se na Vás z tohoto důvodu nevztahuje povinnost platit minimální zálohy na pojistné. Doplatek bude po skončení zdaňovacího období dle výše výdělku.
> 2) Až přestanu být studentem, budu muset něco odvádět a kolik, v případě, že budu mít zmíněný zkrácený úvazek a budu osvč?
S ukončením soustavné přípravy končí i důvod k vedlejší výdělečné činnosti. Důvodem k vedlejší výdělečné činnosti u ČSSZ však bude zaměstnání, pokud založí účast na důchodovém pojištění (nemůže jím být například dohoda o provedení práce s měsíční odměnou do 10 000 Kč). Potíž ale bude se zdravotním pojištěním, konkrétně s povinností odvádět v zaměstnání alespoň z minima nebo platit minimální zálohy na pojistné. Podrobněji je souběh zaměstnání a podnikání vysvětlen v článku: Zdravotní pojištění při zkráceném úvazku zaměstnanců a OSVČ
Dagmar Kučerová ;)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
10. 5. 2012 13:30
Dobrý den,
potřebovala bych poradit ve své stávající situaci, která je trochu nestandardní.
Již 4.rokem pracuji na zkrácený pracovní úvazek (15 hodin týdně, mzda cca 7000/měsíc). Od letošního ledna mám živnostenský list. Po celou dobu až do konce tohoto měsíce jsem student, 26 let mi bude až v červnu. V červnu již studentem nebudu.
Potřebovala bych vědět: