Dobrý den,
odpovědi níže:
> 1) Předpokládám správně, že za leden-květen včetně jsem nemusela nic odvádět, když jsem student a živnostenský liset mám poprvé v tomto roce?
Z důvodu soustavné přípravy jste OSVČ vedlejší. To jste jistě při registraci na úřadech uvedla. V prvním roce podnikání jako OSVČ vedlejší se na Vás z tohoto důvodu nevztahuje povinnost platit minimální zálohy na pojistné. Doplatek bude po skončení zdaňovacího období dle výše výdělku.
> 2) Až přestanu být studentem, budu muset něco odvádět a kolik, v případě, že budu mít zmíněný zkrácený úvazek a budu osvč?
S ukončením soustavné přípravy končí i důvod k vedlejší výdělečné činnosti. Důvodem k vedlejší výdělečné činnosti u ČSSZ však bude zaměstnání, pokud založí účast na důchodovém pojištění (nemůže jím být například dohoda o provedení práce s měsíční odměnou do 10 000 Kč). Potíž ale bude se zdravotním pojištěním, konkrétně s povinností odvádět v zaměstnání alespoň z minima nebo platit minimální zálohy na pojistné. Podrobněji je souběh zaměstnání a podnikání vysvětlen v článku: Zdravotní pojištění při zkráceném úvazku zaměstnanců a OSVČ
Dagmar Kučerová ;)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Maximální ceny pohonných hmot ve čtvrtek klesnou, určilo ministerstvo
Venkovské obchody budou moci získat od státu až 130 tisíc korun, startuje další výzva
Bizár Schillerové: Příspěvek na zábavu bude daňově výhodnější než na prevenci rakovin
Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů se týká i jednatelů společností
Stát zveřejnil maximální ceny paliv. Od zítřka nesmí pumpy zdražit nad limit
Finanční správa začíná vracet peníze. Podívejte se, kdy vám dorazí
10. 5. 2012 13:30
Dobrý den,
potřebovala bych poradit ve své stávající situaci, která je trochu nestandardní.