Hlavní navigace

Neziskové organizace a účtování.

• (neregistrovaný) 95.173.83.---

11. 2. 2015 17:44

Dobrý den, prosím o informaci. Jsem začínající účetní, ale zatím jsem neúčtovala neziskovou organizaci. Nějaký spolek pejskařů mě oslovil, ale já nevím, jestli do toho jít? Slyšela jsem, že neziskové organizace se účtují jinak, než firmy... Nevím, co si mám pod tím představit. Na co si dát pozor... Mají jen pár akcí do roka, občas prodají na akci nějaké občerstvení. Berou členské příspěvky, občas nějaký dar. Toto účetnictví se dělá jen jednou za rok jako neplátce DPH? Děkuji za Vaše názory. Jiřina

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 2. 2015 18:01

Pavel Jirsa (neregistrovaný) 83.208.106.---

Re: Neziskové organizace a účtování.
      Jiřino,

neziskové organizace jsou obecně složitější na právo, účetnictví a daně než obchodní korporace.

Ale Vám jde asi o nějaký maličký spolek. Ten dokonce může vést jednoduché účetnictví. Když povede (podvojné) účetnictví, tak použijete místo vyhlášky 500 vyhlášku 504.

V právu doporučuji minimálně § 214 až 302 NOZ.
      O účetnictví jsem psal.
      Daň z příjmů minimálně § 17a/1, § 18a, § 19/1/a, § 20/7 ZDP.

Hezký den!

• 11. 2. 2015 18:34

Jiřina M. (neregistrovaný) 95.173.83.---

Děkuji Vám za informace. A ještě se chci zeptat, když doposud vedou účetnictví, tak je možné přejít na daňovou evidenci? To by mi hodně pomohlo... Kdo o tom rozhoduje? Nebo jaké jsou podmínky pro přechod k daňovce? Děkuji moc. J.

• 12. 2. 2015 0:55

Pavel Jirsa (neregistrovaný) 78.102.121.---

Jiřino,

daňová evidence je pojem pro fyzické osoby (§7b ZDP) a právnická osoba ji nemůže vést. Ani nějakou daňovku, i když nevím co to je. Doporučuji používat odborné termíny.

Přechod na jednoduché účetnictví neporučuji. Když si nedáte říci, tak nastudujte § 23/18 ZDP.

Hezký den!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).