Re: odhad na byt do daní
Dobrý den , řeším nyní to samé - a poprvé. Takže pokud někdo pronajímá dle § 9 nemovitosti a nemá prokazatelné výdaje - jde o dost velký příjem - lze uplatnit odpisy z kupní ceny? Takže se klasicky udělá karta a odepisuje? I když nemovitost koupit třeba před 5-ti lety?
Lenka
Děkuji za odkaz, jsem opravdu skoro laik a tak nějak jsem si myslela, že by někdo mohl vědět bez odkazu na paragrafy:o))))
V §29 jsem se nedočetla, zda to platí i pro občany mající příjmy dle §9. Prosím nepiště mi § .... jste profíci, tak kdo ví a je ochoten, nechť odpoví .... dík .
děkuji moc, já vím:))
jste trpělivý/á,,,
.-je to tedy tak, že kupní cena ? ... není to ta cena pro banky..
Já se přiznám, že jsem se snažila číst par. 29.. ale jaksi... na mě je to moc složité.. čtu odstavec a než dojdu na konec tak nevím co tím chtěli říct??:))
TAK znám konkrétní data :
Dobrý den, pořízení je v roce 2004, pronájem jsem začal inkasovat v roce 2013 - PRVNÍ PŘIZNÁNÍ VÝDAJE PAUŠÁLEM. Tedy rok 2004 je pořízení nemovitosti, 2005-2008 rekonstrukce, 2009-2012 rozjezd provozu, až od roku 2013 je vybíráno nájemné. DAP podáno za 2013 a výdajem paušálu 30%.
Kdyby tedy zajistil odhad nemovitosti, daly by se uplatnit odpisy?
Lenka
Super, velmi podobná situace. Takže se zeptám ještě blbě ( stále nevím údaje - období ). Ale pokud jsem mu dělala pronájem loni - předtím mu to dělal někdo jiný, tak netuším ) a uplatnili jsme 30%, tak je to stejně jedno a nemůže uplatnit odpisy i kdyby zjistil kupní nebo reprodukční cenu že?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění