Hlavní navigace

Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?

  • (neregistrovaný)

    5. 6. 2015 13:25

    Dobrý den, už se vám někomu stalo,že vám FÚ při požádání o bezdlužnost najednou vypočítal dluh, který do té doby nebyl. A dokonce před rokem nám vydal bezdlužnost a nic. A najednou tam údajně vylezl nějaké úroky a penále za pozdní platby. JE možné si nějak stěžovat? Jsme poctiví plátci a rozhodně se nevyhýbáme placení,ale tohle nás tedy hodně naštvalo. Vždyt se to najednou prý táhne už tři roky zpětně. Má někdo zkušenost se stížností na FÚ?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 6. 2015 13:39

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      FÚ je stát ve státě, zejména dnes, kdy vidí v každém podvodníka a účastníka kolotočových podvodů. Jeho počínání je prakticky nepostižitelné. A když jsou odsouzeni něco zaplatit, tak to ukradnou z vybraných daní a jednotlivým neschopným úředníkům se nic nestane.

      Pokud jste něco nezaplatili, tak nabíhá sankce. Že Vám nějaká tetka vydala nějaký papír asi u soudu neuspěje. Zaplaťte.

      Pokud jste nic nedlužili, tak podejte odvolání.

      Hezký den!

    • 5. 6. 2015 14:54

      xy5

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Tak snad jsou povinni Vám říci, za jaké platby to je, abyste si mohli zkontrolovat, kdy jste je posílali. Nevytiskli Vám potvrzení někoho jiného? Já bych se v tom bordelu, který tady je, ani nedivila.

    • 5. 6. 2015 15:19

      bp (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Jsou povinni Vám vydat vyúčtování a to, které daně se to týká jaká doba prodlení atd., abyste si to mohli zkontrolovat a případně rozporovat. Mně se stalo něco podobného ale opačně, z FÚ se ozvali, že mám přeplatek na dani, kterou jsem ani nikdy neplatila ( tzv.srážková) , dělalo to asi 139,-Kč, když jsem jim sdělila, že nepatří mně, tak paní z FÚ mně sdělila, ať si požádám o vrácení , protože ji to tam visí. Obrázek o fungování FÚ nechť si každý udělá sám.

    • 5. 6. 2015 15:55

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      To že u FÚ se rapidně zhoršilo fungování vědí i na FÚ. Velkou ranou bylo zrušení okresních FÚ a jejich nahrazení krajskými FÚ. Tam se poztrácelo dat!

      Pak škemrali, ať jim poplatníci svá podání pošlou opět, protože se jim zablokovaly a snad i smazaly datové schránky.

      Hezký den!

    • 6. 6. 2015 19:23

      1234a (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      pavle, prosím odkud máte info, že okresní fú byly nahrazeny krajskými fú?
      to je stejná dezinformace, jako když fiala tvrdí, že eet je zavedení drahých registračních pokladen:-(
      velkou ranou je spíš ohromný nárůst agendy a velmi nízké platy, díky čemuž ti schopní odchází a není je jak u fs udržet.

      a s tím zdaněním příjmů na bú dph. opět blud. skutečnost je taková, že pokud subjektu chodí obrovské částky (v řádech několika milionů) na účet, a on nevykazuje žádné výstupy, nebo je nekontaktní, nebo sice přiznává ale neplatí daně tak se daň zajistí. a jak sám víte, zajištění není žádné doměření dph. a jedná se o velmi výjimečné situace. pokud se někde řekne, k jak velkým únikům dochází, tak veřejnost řve o neschopné fs. a jak něco fs začne dělat, zase řve.

      a ta svině vás okradla o čas? proboha vždyť klientům vedete poctivě účto, tak to je problém dát hned po zahájení kontroly doklady nebo s nimi někoho poslat? to má ta svině dní henglat nohama a zdůvodňovat "nečinnost" na kterou poplatníci tak rádi píší stížnosti?

    • 6. 6. 2015 19:52

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Pavel ale jasně napsal,že do protokolu byla stanovena lhůta 3 týdny, ve "slušné" společnosti se ctí psané.
      I plánování času má své místo. Možná to úředníci tak nepociťují, ale běžný podnikatel neplánuje ze dne na den, ale v horizontu týdnů, jinak by to mohl zabalit. To jak to píšete čtu tak, že tedy plánování času úředníků neexistuje, přeci nechcete říci, že když nedostali všechny doklady hned na místě, tak aby "nehonkali nohama", tak tedy poslali výzvu.

    • 6. 6. 2015 20:45

      VH

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      >>>
      >>>Hezký den!
      >>
      >>pavle, prosím odkud máte info, že okresní fú byly
      >>nahrazeny krajskými fú?
      >>to je stejná dezinformace, jako když fiala tvrdí, že
      >>eet je zavedení drahých registračních pokladen:-(
      >>velkou ranou je spíš ohromný nárůst agendy a velmi
      >>nízké platy, díky čemuž ti schopní odchází a není je
      >>jak
      >>u fs udržet.
      >>
      >>a s tím zdaněním příjmů na bú dph. opět blud.
      >>skutečnost je taková, že pokud subjektu chodí obrovské
      >>částky
      >>(v řádech několika milionů) na účet, a on nevykazuje
      >>žádné výstupy, nebo je nekontaktní, nebo sice
      >>přiznává
      >>ale neplatí daně tak se daň zajistí. a jak sám víte,
      >>zajištění není žádné doměření dph. a jedná se o velmi
      >>výjimečné situace. pokud se někde řekne, k jak velkým
      >>únikům dochází, tak veřejnost řve o neschopné fs. a
      >>jak
      >>něco fs začne dělat, zase řve.
      >>
      >>a ta svině vás okradla o čas? proboha vždyť klientům
      >>vedete poctivě účto, tak to je problém dát hned po
      >>zahájení kontroly doklady nebo s nimi někoho poslat?
      >>to má
      >>ta svině dní henglat nohama a zdůvodňovat
      >>"nečinnost"
      >>na kterou poplatníci tak rádi píší stížnosti?
      >>
      >>
      >Pavel ale jasně napsal,že do protokolu byla stanovena
      >lhůta 3 týdny, ve "slušné" společnosti se ctí psané.
      >I plánování času má své místo. Možná to úředníci tak
      >nepociťují, ale běžný podnikatel neplánuje ze dne na
      >den, ale v horizontu týdnů, jinak by to mohl zabalit. To
      >jak to píšete čtu tak, že tedy plánování času úředníků
      >neexistuje, přeci nechcete říci, že když nedostali
      >všechny doklady hned na místě, tak aby "nehonkali
      >nohama", tak tedy poslali výzvu.
      I když používáte uvozovly, proboha, odlkud jste? Myslím, že ani tam u vás se takto nemluví.

    • 6. 6. 2015 21:37

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Hongat nohama (upsala jsem se v rychlosti) např. viz
      http://vyskovsky.denik.cz/zpravy_region/novy-starosta-nehodlam-osm-hodin-hongat-nohama.html

    • 6. 6. 2015 23:40

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      1) Že se na začátku věty a u osobních jmen píše velké písmeno se učí již na 1. stupni základní školy.

      2) K 1.1.2013 bylo zrušeno mj. 199 finančních úřadů v okresních městech a jiných obcích. Vznikly krajské FÚ a ÚzP. Psal jsem o tom, že koncem roku 2012 tato nepovedená transformace měla dopad na některé poplatníky, kterým zmizela jejich podání při přesouvání z "okresních" na "krajské" FÚ. Začátkem roku 2013 mi těch pracovníků FS bylo i líto. To se ještě chovali normálně.

      3) Zajímavé je uplatnění EET v Evropě. Pokud si vzpomínám tak mimo Itálii a Řecko samé východní a balkánské země. To je nyní náš vzor? Proč to není zavedeno v Západní Evropě?

      4) Je mi líto, že nechápete, že když se něco dojedná, tak že se to má dodržet. Já to měl dojednané dokonce písemně a s úřední osobou. Přesto mne podvedla. Ale pokud to nechápete, je to asi marné to vysvětlovat.

    • 8. 6. 2015 7:59

      vladík (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Pavle, to je marné, marné, marné, bohužel úředník nepochopí !Je to jiný druh.

    • 8. 6. 2015 8:41

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      >>>
      >>>pavle, prosím odkud máte info, že okresní fú byly
      >>>nahrazeny krajskými fú?
      >>>to je stejná dezinformace, jako když fiala tvrdí, že
      >>>eet je zavedení drahých registračních pokladen:-(
      >>>velkou ranou je spíš ohromný nárůst agendy a velmi
      >>>nízké platy, díky čemuž ti schopní odchází a není je
      >>>jak
      >>>u fs udržet.
      >>>
      >>>a ta svině vás okradla o čas? proboha vždyť klientům
      >>>vedete poctivě účto, tak to je problém dát hned po
      >>>zahájení kontroly doklady nebo s nimi někoho poslat?
      >>>to má
      >>>ta svině dní henglat nohama a zdůvodňovat
      >>>"nečinnost"
      >>>na kterou poplatníci tak rádi píší stížnosti?
      >>>
      >>>
      >>1) Že se na začátku věty a u osobních jmen píše velké
      >>písmeno se učí již na 1. stupni základní školy.
      >>
      >>2) K 1.1.2013 bylo zrušeno mj. 199 finančních úřadů v
      >>okresních městech a jiných obcích. Vznikly krajské FÚ
      >>a ÚzP. Psal jsem o tom, že koncem roku 2012 tato
      >>nepovedená transformace měla dopad na některé
      >>poplatníky,
      >>kterým zmizela jejich podání při přesouvání z
      >>"okresních" na "krajské" FÚ. Začátkem roku 2013 mi
      >>těch
      >>pracovníků FS bylo i líto. To se ještě chovali
      >>normálně.
      >>
      >>3) Zajímavé je uplatnění EET v Evropě. Pokud si
      >>vzpomínám tak mimo Itálii a Řecko samé východní a
      >>balkánské
      >>země. To je nyní náš vzor? Proč to není zavedeno v
      >>Západní Evropě?
      >>
      >>4) Je mi líto, že nechápete, že když se něco dojedná,
      >>tak že se to má dodržet. Já to měl dojednané dokonce
      >>písemně a s úřední osobou. Přesto mne podvedla. Ale
      >>pokud to nechápete, je to asi marné to vysvětlovat.

      >Pavle, to je marné, marné, marné, bohužel úředník
      >nepochopí !Je to jiný druh.

      Vladiku,

      Werich kdysi napsal, že boj s blbostí se nedá vyhrát, ale nesmí se s ní přestat bojovat.

      Úředník je placen z mých daní a podle Ústavy Čl. 2/3 má státní moc SLOUŽIT všem občanům. Místo toho státní moc velmi často jen buzeruje.

      Hezký den!

    • 8. 6. 2015 9:20

      Lenka F. (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Mám i jednu trochu lepší zkušenost z nedávné doby. Když nám i týden po termínu nedošla vratka DPH, tak jsem volala naší správkyni, co se děje. Za chvíli volala zpět, že nás zapomněli vyzvat k doložení dokladů k odstranění pochybností a že nám daň zaplatí i s úrokem. Sice si ještě doklady stejně vyžádali - v rámci nepřivolání horší pohromy jsme se nehádali, i když nás nevyzvali ve lhůtě 30 dnů od přiznání. Slíbený úrok jsme opravdu dostali, za celou dobu prodlení nadměrného odpočtu.

    • 8. 6. 2015 10:02

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      >>>>4) Je mi líto, že nechápete, že když se něco dojedná,
      >>>>tak že se to má dodržet. Já to měl dojednané dokonce
      >>>>písemně a s úřední osobou. Přesto mne podvedla. Ale
      >>>>pokud to nechápete, je to asi marné to vysvětlovat.
      >>
      >>>Pavle, to je marné, marné, marné, bohužel úředník
      >>>nepochopí !Je to jiný druh.
      >>
      >>Vladiku,
      >>
      >>Werich kdysi napsal, že boj s blbostí se nedá vyhrát,
      >>ale nesmí se s ní přestat bojovat.
      >>
      >>Úředník je placen z mých daní a podle Ústavy Čl. 2/3
      >>má státní moc SLOUŽIT všem občanům. Místo toho státní
      >>moc velmi často jen buzeruje.
      >>
      >>Hezký den!

      >Mám i jednu trochu lepší zkušenost z nedávné doby.
      >Když nám i týden po termínu nedošla vratka DPH, tak jsem
      >volala naší správkyni, co se děje. Za chvíli volala
      >zpět, že nás zapomněli vyzvat k doložení dokladů k
      >odstranění pochybností a že nám daň zaplatí i s úrokem.
      >Sice si ještě doklady stejně vyžádali - v rámci
      >nepřivolání horší pohromy jsme se nehádali, i když nás
      >nevyzvali ve lhůtě 30 dnů od přiznání. Slíbený úrok jsme
      >opravdu dostali, za celou dobu prodlení nadměrného odpočtu.

      Lenko,
      netvrdím, že všechny tetky jsou svině. Třeba na majetkových daních jsou zatím většinou normální úředníci.

      Ale ani Váš případ nesvědčí o řádném postupu ÚzP. Zajímalo by mne, zda byl úrok předepsán příslušnému pracovníkovi k náhradě, jak je to obvyklé v soukromé sféře, nebo byl ukraden i z mých daní. Přece neplatím daně, aby se z nich platilo pochybení konkrétního pracovníka ÚzP.

      Hezký den!

    • 8. 6. 2015 10:35

      mickeymouse (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Pane Pavle, nutno konstatovat, že přese všechno zůstáváte optimistou. Že by to měl zacálovat úředníček, tak to asi stěží. Maximálně mu strhli nějaké procentíčko z prémie. Mě tenhle postup štve taky docela dost.

    • 8. 6. 2015 11:57

      Lenka F. (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Já jsem nechtěla tvrdit, že nejsou negativní případy. Já sama vím o případu, kdy kontrola DPH pokračuje takovým způsobem, že podnikateli kontrolují všechno už asi 2 roky, za tu dobu např. nedostal ani jeden nadměrný odpočet DPH. Byli i u nás jako obchodního partnera (z našeho FÚ a chovali se korektně), jeho FÚ si nechal prověřit naprosto všechny jeho došlé i odeslané faktury. Tento příklad už se připravuje na žalobu u soudu.
      Jinak v tom provotním případu bych radila stejně jako vy, zaplatit kvůli potvrzení bezdlužnosti a potom řešit oprávněnost pohledávky FÚ.

    • 8. 6. 2015 11:57

      vladík (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      >>>>
      >>>>pavle, prosím odkud máte info, že okresní fú byly
      >>>>nahrazeny krajskými fú?
      >>>>to je stejná dezinformace, jako když fiala tvrdí, že
      >>>>eet je zavedení drahých registračních pokladen:-(
      >>>>velkou ranou je spíš ohromný nárůst agendy a velmi
      >>>>nízké platy, díky čemuž ti schopní odchází a není je
      >>>>jak
      >>>>u fs udržet.
      >>>>
      >>>>a ta svině vás okradla o čas? proboha vždyť klientům
      >>>>vedete poctivě účto, tak to je problém dát hned po
      >>>>zahájení kontroly doklady nebo s nimi někoho poslat?
      >>>>to má
      >>>>ta svině dní henglat nohama a zdůvodňovat
      >>>>"nečinnost"
      >>>>na kterou poplatníci tak rádi píší stížnosti?
      >>>>

      >
      >>Pavle, to je marné, marné, marné, bohužel úředník
      >>nepochopí !Je to jiný druh.
      >
      >Vladiku,
      >
      >Werich kdysi napsal, že boj s blbostí se nedá vyhrát,
      >ale nesmí se s ní přestat bojovat.
      >
      >Úředník je placen z mých daní a podle Ústavy Čl. 2/3
      >má státní moc SLOUŽIT všem občanům. Místo toho státní
      >moc velmi často jen buzeruje.
      >
      >Hezký den!
      Samozřejmě s blbostí bojuji neustále, nevzdávám to, ale 25 let tohoto boje i vzhledem k mému věku mně už dost unavilo, tož tak.
      Vám také hezký den

    • 5. 6. 2015 14:59

      1234a (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      poslední dobou pavle neumíte nic jiného, než dehonestovat úředníky. proč radíte zaplatit, když jsou to tak neschopní inkvizitoři? co takhle poradit tazateli, který je přesvědčen, že nic nedlužil a nic neplatil pozdě aby se odvolal? proč nevysvětlíte, že když "tetka" vydala papír, tak dluh nebyl, protože penále nebylo (a nemuselo opravdu v souladu se zákonem být) vyměřeno? umíte také něco jiného, než urážet?

    • 5. 6. 2015 15:37

      Vlad

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      Ono spíš záleží na tom, proč tu bezdlužnost potřebují. Pokud se jedná o veřejnou soutěž, tam vítězný uchazeč musí uzavřít smlouvu do 30 dnů jinak mu propadá jistina a nastupuje druhý v pořadí. A nikoho nezajímá, že mohlo dojít k chybě na berňáku. A prokazovat, že FÚ udělal chybu, je věc na dlouhé lokty. Takže pokud by neuhrazením rozporovaného dluhu vznikla škoda podstatně vyšší než je tento dluh, také radím zaplatit a pak se teprve přít o to, kde je chyba.

    • 5. 6. 2015 15:49

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: Dobrý den,stížnost na FÚ,znáte?
      S berními úředníky jsem mnoho let žil v míru. Největším nepřítele byl klient, který ne vždy vše důležité řekl. Bohužel od loňska se situace rapidně zhoršila.

      Vy to chápete jako urážky, já to podávám jako objektivní hodnocení situace.

      Na vlastní kůži jsem zažil, že v protokolu o zahájení kontroly jsme se dohodli, že materiály dodám za 3 týdny. Za 3 dny jsem dostal do datové schránky výzvu k prokázání skutečností se lhůtou 8 dní, jinak pomůcky. Já jsem si vyhodnotil, že je to zrádná svině, ta berní úřednice, která mne okradla o 10 dní v červnu. Vy to asi jako berní úředník/ce považujete za normální.

      S klientem zvažujeme jeho odchod do zahraničí, protože když tu budou vládnout krvelačné bestie na ÚzP, tak se to vyplatí.

      Nevylučuji, že snad i existují normální berní úředníci. V poslední době ale na ně nemám štěstí.

      Jinak pokuste se znovu přečíst co jsem napsal:

      "Pokud jste něco nezaplatili, tak nabíhá sankce. Že
      Vám nějaká tetka vydala nějaký papír asi u soudu neuspěje.
      Zaplaťte.

      Pokud jste nic nedlužili, tak podejte odvolání."

      Rozumíte?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).