Hlavní navigace

Majetek podnikající fyzické osoby

  • (neregistrovaný) 79.170.249.---

    30. 6. 2015 14:05

    Mám dotaz ohledně majetku podnikající fyzické osoby. Pokud jsem začala podnikat v roce 2015 jako fotografka a v podnikání používám například svůj foťák, počítač,mobilní telefon apod., který jsem koupila ještě dříve, než jsem začala podnikat, musím ho nějak vložit do podnikání? Nebo mohu používat svůj majetek bez toho, že bych ho nějak vkládala do podnikání? Předem velmi děkuji za odpovědi. Vedu jenom daňovou evidenci.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 6. 2015 14:44

      mirka..p (neregistrovaný) 77.78.85.---

      Re: Majetek podnikající fyzické osoby
      Můžete používat jako svůj osobní majetek pro podnikání, ale pokud ho nevložíte, nemůžete si dát do výdajů například opravy takového majetku.

    • 30. 6. 2015 16:28

      martina.ba (neregistrovaný) 79.170.249.---

      Re: Majetek podnikající fyzické osoby
      A pokud bych to chtěla vložit do podnikání, tak jakým způsobem to provedu? Jakou částkou?

    • 30. 6. 2015 20:41

      martina.b (neregistrovaný) 94.112.4.---

      Re: Majetek podnikající fyzické osoby
      A pokud používám osobní tiskárnu bez toho, že bych ji vložila do podnikání, tak si nemůžu dát do nákladů ani papír, barvu apod. že?

    • 30. 6. 2015 20:55

      .. (neregistrovaný) 77.240.96.---

      Re: Majetek podnikající fyzické osoby
      ZDP § 25 odstavec 1) písmeno u)
      Za výdaje (náklady) vynaložené k dosažení, zajištění a udržení příjmů pro daňové účely nelze uznat zejména
      u) výdaje na osobní potřebu poplatníka; včetně výdajů vynaložených na opravu, údržbu nebo technické zhodnocení majetku sloužícího k činnosti, ze které plyne příjem ze samostatné činnosti, který poplatník uvedený v § 2 nezařadí do obchodního majetku podle § 4 odst. 4,

      Např. papíry jsou spotřební materiál, takže bych je zaevidovala jako daňový výdaj / náklad

    • 3. 7. 2015 7:09

      EvaCe

      Re: Majetek podnikající fyzické osoby
      udělala jsem to následujícím způsobem - protože používám účetní program, zadala jsem si do evidence drobného majetku všechno, co při práci využívám - pokud účetní program nevyužíváte, stačí soupiska na papíře a založíte si to do desek k peněžnímu deníku
      napsala jsem si tam nulové pořizovací ceny a poznámku - vklad do podnikání
      pak již uplatňuji náklady na opravy, údržbu, tonery, barvy ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).