Hlavní navigace

Dobropis - oprava ceny

  • (neregistrovaný)

    9. 7. 2015 9:29

    Dobrý den,

    24.6.2015 jsme dodávali zákazníkovi zboží, kolegyně vystavila fakturu a špatně spočítala rabat, tuto špatnou fakturu odeslala zákazníkovi. Potom si všimla chyby a zaslala mu pod stejným číslem i fakturu se správnou nižší částkou. Zákazník dal bohužel k proplacení a zaúčtování špatnou fakturu na vyšší částku a nemůže nic ve svém systému opravovat.

    V mém software jde fakturu ještě upravit na původní špatnou hodnotu.

    Prosím o radu, jak správně provést opravu.

    Původní špatná faktura je na částku 18.000,00 Kč a nová správná částka má být 17.000,00 Kč. Mám vystavit dobropis na celou původní fakturu a vystavit novou fakturu na částku 17.000,00 Kč a vše do DPH v 7/2015, když mi dobropis zákazník potvrdí.

    Nebo mám vystavit částečný dobropis na 1.000,00 Kč jako opravu fakturované částky? Do jakého období DPH potom dám, do 6/2015 nebo 7/2015? Když do 6/2015 jako oprava, tak nemusím mít potvrzení od odběratele o přijetí dobropisu?

    Předem děkuji za rady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).