Hlavní navigace

Dopočet zdravotního pojištění

• (neregistrovaný) 213.220.210.---

8. 8. 2015 10:43

Dobrý den, prosím o radu mzdovu účetní. Po VŠ jsem potřebovala praxi a přistoupila jsem na podmínky a nastoupila na 0,5 úvazek do firmy za minimální mzdu. tzn. v té době za 8.tisíc hrubého a tato částka zůstala dosud. Od té doby se vládnm nařízením výše minimální mzdy průběžně zvyšovala, nicméně mě se toto, vzhledem k 0,5 úvazku faktcky netýkalo. Nyní, po 4-leté absolvované praxi, jsem dala dvouměsíční výpověď a dávám si svoje věci do pořádku i výplatní lístky a všimla jsem si, že od roku 2013, kdy úředně zvyšovala M.Mzda mám zdravotní pojištění odváděno pouze z částky 8.tisíc. Celkem mě polilo horko, protože nemám od roku 2013 minimální měsíční odvody tzn. 13,5% z úřetní minimální mzdy, ale z mojí mzdy 8.tisíc. Volala jsem mzdové účetní a ona mi řekla, že jsem si to měla doplácet sama na ZP nebo jí napsat žádost, aby mi dopláceli oni a že firma není povinna mi tuto moji povinnost připomínat. Ale já nejsem mzdová účetní, můj obor je úplně jinde. Pracuji na standardní pracovní smlouvu (ne DPP ani DPČ), jsem denně v kanceláři, navzdory smlouvě, více než 8.hodin. Toto je moje jediné pracovní místo. Nejsem OSVČ ani státní pojištěnec a v době nástupu jsem byla již po promoci. čili ne student To znamená, že jsem potrestaná za to, že jsem chtěla praxi, řádně pracovala a tím pádem se ze mě stal dlužník na zdravotním pojištění? Je vůbec toto možné nebo nemá naše účetn pravdu a pochybila? Chci toto vyřešit s vedením, než odejdu nastoupím jinam, abych měla svoje věci v prořádku. Pomůže mi, prosím, někdo, kdo se v mzdovém účetnictví vyzná? Předem velice děkuji za odpověď. Marie.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 8. 2015 15:36

xJ (neregistrovaný) 46.167.230.---

Re: Dopočet zdravotního pojištění
      Toto
      >je moje jediné pracovní místo. Nejsem OSVČ ani státní
      >pojištěnec a v době nástupu jsem byla již po promoci.