Povinnost hlídání hodin

  • (neregistrovaný)

    19. 10. 2015 8:30

    Dobrý den,
    čí povinností je hlídání si odpracovaných hodin, aby seděla měsíční docházka. Začátkem měsíce mzdová účetní zpracuje docházku, doplní do docházkového systémy možné nezapsané průchody, dovolené, omluvené absence - návštěvy lékaře. Je povinen zaměstnavatel hlídat průběžně (třeba týdně) zaměstnancům docházku? Pokud jsem to konzultoval s kolegyní, toto je povinnost zaměstnance - pohlídat si odpracované hodiny v měsíci.
    Předem děkuji za Vaše názory, Robert

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 10. 2015 11:29

      VH

      Re: Povinnost hlídání hodin
      Už ze samotné definice závislé práce vyplývá, že zaměstnavatel je ten, kdo řídí a organizuje výkon práce. Zaměstnanec vykoná tolik práce, kolik mu zaměstnavatel přidělí a nemohou mu být ukládány povinnosti nad rámec zákona, jak se kolegyně domnívá.

    • 19. 10. 2015 18:05

      katka2 (neregistrovaný)

      Re: Povinnost hlídání hodin
      Hlavně si myslím, že mzdová by měla docházku dostat ve stavu, kdy není třeba nic dotvářet a doplňovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).