Hlavní navigace

Prodej části podílu v s.r.o. jiné FO

  • (neregistrovaný)

    7. 12. 2015 21:01

    Dobrý večer, naše firma má jednoho jednatele, který je zároveň 100% vlastníkem resp. společníkem. Nyní by firma chtěla převést polovinu podílu ve firmě na jiného majitele. Jak nejlépe stanovit hodnotu tohoto podílu, aby to bylo nejvíce spravedlivé? Je vhodné ji např. určit z "vlastního kapitálu" firmy, až bychom udělali mimořádnou uzávěrku?
    Majitel zároveň firmě půjčil 1mil.Kč. Chtěl by to před prodejem podílu nikoli až po prodeji nějak srovnat, ale bohužel na to nejsou peníze. Pokud bychom touto částkou "nějak" navýšili hodnotu "vlastního kapitálu", musel by to při prodeji části svého podílu ve firmě jako FO nějak zdaňovat?
    Nebo mi poradíte jiný vhodný postup?
    Moc děkuji za případné rady a zároveň se omlouvám za mé dotazy, podobnou situaci jsem ještě neřešila a jsem v tom úplný laik.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 12. 2015 16:30

      vladík (neregistrovaný)

      Re: prodej části podílu v s.r.o. jiné FO
      Cenu za prodej podílu si mohou stanovit dohodou v jakékoliv výši. Prodej by měla schválit VH.Prodávající FO zdaní jen rozdíl mezi touto cenou a nabývací cenou svého podílu a to pouze, pokud tento podíl vlastnila po dobu kratší 5 let. Závěrka se dělat nemusí, firmy se to netýká. Půjčku lze zkapitalizovat ve formě příplatku ( §162,163 a další ZOK ).

    • 8. 12. 2015 19:56

      mrk (neregistrovaný)

      Re: prodej části podílu v s.r.o. jiné FO
      Dobrý večer, moc vám děkuji za odpověď. Jen se ještě zeptám, pokud by si majitel navýšil svůj obchodní podíl o ten milión tzn. místo např. 200000Kč by byl jeho podíl 1200000Kč, tak při prodeji by ten milión (nikoli 200000Kč) musel danit, protože by k případnému prodeji došlo do 5 let?
      No a pokud by si nenavyšoval podíl, jakým jiným způsobem může převést peníze z té půjčky na firmu, lze např. přes ostatní kapitálové fondy?
      Ještě jednou moc děkuju.