Hlavní navigace

Daňová evidence, plátce DPH, zálohová fa

• (neregistrovaný) 94.112.110.---

4. 1. 2016 19:40

Dobrý den, jsem v podnikání nováček, nemám ještě účetní a mám problém. Jsem plátce DPH, vedu daňovou evidenci a budu zákazníkovi vystavovat zálohovou fakturu na 100.000 na stavební práce. Bude zálohová faktura bez DPH? Kdy k záloze vystavím daňový doklad s vyčíslením DPH, po provedení zakázky nebo musím ihned po uhrazení zálohy?

Děkuji,
    Pavel Jonáš

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 1. 2016 20:48

Daniela K. (neregistrovaný) 83.240.53.---

Re: Daňová evidence, plátce DPH, zálohov
      Zálohovou fakturu vystavíte na částku 100.000 Kč. Zálohová faktura není daňovým dokladem, tudíž žádné DPH zde nebude.
      To, že se nejedná o daňový doklad napište i na zál. fa.

Jak ohledně DPH po zaplacení zálohy - málo informací.
      např.
      1. Stavební práce na nemovitosti v ČR? a jaké stavební práce?
      2. Zákazník je neplátce DPH nebo plátce DPH?
      3. Pokud plátce DPH, je to pro jeho ek.činnost?
      4. Pokud stavební práce na RD, BD nebo bytu, splňuje RD, BD, byt podmínky tzv. sociálního bydlení?
      5. Jedná se o rok 2016?
      a další....
      Vše je potřebné vědět pro správné určení režimu DPH: s DPH u neplátce nebo v režimu přenesené daňové povinnosti u plátce DPH a stanovení výše sazby DPH.
      Najděte si někoho znalého této problematiky co nejdříve. Zejména v souvislosti s KH, kde pokuty za pochybení jsou vysoké.

• 5. 1. 2016 16:42

Jonas (neregistrovaný) 94.112.110.---

Dobrý den, určitě účetní hledám, sám si na to netroufnu a nerad bych něco pokazil. Jedná se o provedení stavebních prací dle projektové dokumentace na bytovém domě /není sociální bydlení/pro firmu, které se zabývá také stavební činností. Jsou plátci DPH. Záloha vystavená i uhrazená v prosinci 2016. Faktura bude cca v únoru.

• 5. 1. 2016 17:03

Jonas (neregistrovaný) 94.112.110.---