Dobropis a neuplatněné DPH

  • (neregistrovaný)

    25. 2. 2016 12:33

    Dobrý den, řešíme tu následující situaci.

    Zákazník objednal v 2015/12 lednici a faktura byla vystavena dodavatelem s prosincovým datumem.

    Poté asi po 14-ti dnech došlo ke stornování objednávky a dodavatel vystavil dobropis, který je ale již s datumem lednovým 2016/01.

    Kvůli stornování objednávky si zákazník fakturu nedal do účetnictví a neuplatnil si odpočet DPH za 2015. Nyní však potřebujeme zaúčtovat dobropis, jelikož kvůli kontrolnímu hlášení předpokládáme, že být zaúčtován musí.

    Můžete nám poradit, jak situaci co nejjednodušeji vyřešit, případně jak zaúčtovat dobropis, aby byl správně v kontrolním hlášení a zároveň aby zákazník nemusel doplácet DPH, které si neuplatnil?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).