Prosím:-) - Zjednodušený daňový doklad

  • (neregistrovaný)

    5. 9. 2005 18:21

    Dobrý den, jsem začínající účetní - tak mi prosim odpusťte, pro vás účetní tak určitě základní otázky. Jak má vypadat a co má obsahovat zjednodušený daňový doklad jsem si přečetla, jen jsem se chtěl ujistit, zda správně chápu, to že, když za doklad odpovídám já jako kupující a tudiž i za správnost DPH, znamená to, že i když na účtence mám uvedeno např. 123,70, ale při přepočtu koeficientem vyjde 123,90, tak si mužu odečíst 123,90 ?? A dále jsem se chtěla zeptat, zda někdo nevíte jesti vadí, když toto mnou přepočítané DPH vpisuji do účtenky (vedle jijich spočítané výše) pro případnou kontrolu a můj přehled. A ještě jeden dotaz nebo spíš ujištění, dodá-li mi zaměstnanec doklady později a nestihnu je zaúčtovat v daném měsíci můžu si DPH odečíst v následujícím měsíci, musím časově rozlišovat náklady, když je to vše v jednom roce? Děkuji moc

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 9. 2005 18:33

      G. (neregistrovaný)

      Re: Prosím:-) - Zjednodušený daňový dokl
      správně. u zjedn. daň. dokladu vypočtete správnou výši DPH. Já lepím doklady na papír, kde dolů napíšu správně vypočtenou výši DPH, kterou také účtuji. Když se mi v účetnictví objeví doklad z předchozího zdaňovacího období a už mám podané daňové přiznání změním jen datum uskutečnění zdanitelného období na první den v příslušném zdaňovacím období a napíšu dolů - zaúčtováno ke dni ... např. doklad z 15. 6. zaúčtuju k 1. 7. a i ho zařadím do dokladů až k dalšímu zdaň. období. takže mám na začátku dalšího kal. čtvrtletí několik dokladů z předchozího, ale zdaň. plněním mi patří do nového kal. čtvrtletí. Vysvětlila jsem to srozumitelně?

    • 5. 9. 2005 19:09

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Prosím:-) - Zjednodušený daňový dokl
      Ano děkuji moc, jen píšete, že přepočtené DPH píšete dolů na papír, nevadí, když já ho vepisuji přímo do účtenky vedle jejich spočteného DPH (většinou nesedí o 0,10-0,20 haléřů). A pořád mi "hlava nebere" že i když je na dokladu částka napsana, že ja si můžu odečíst jinou, no co už, zákon je zákon. Děkuji a přeji hezký den.

    • 5. 9. 2005 19:21

      G. (neregistrovaný)

      Re: Prosím:-) - Zjednodušený daňový dokl
      já nalepím doklad, pak ho orazítkuju tak, aby kus razítka byl na papíře a kus na dokladu a pak to píšu dolů, protože u mnoha dokladů se mi to na jejich mini doklady nevejde. ale myslím, že to můžete psát kam chcete. orazítkovat byste je ale stejně měla, takže pak si myslím, že je to úplně jedno.
      dřív jsem uplatňovala částku odpočtu ve výši uvedené na dokladu a na kontrole to taky prošlo, ale dle zákona je tohle asi správnější. ono dost záleží na finančáku

    • 5. 9. 2005 22:36

      Aňa (neregistrovaný)

      Re: Prosím:-) - Zjednodušený daňový dokl
      ***
      Nelamte si s tím hlavu, prostě nám zákona ukládá - přesně §26, odst. 5), že za správnost údajů a vypočtené daně na daň.dokladu zodpovídá plátce, který uskutečňuje zdanitl.plnění a právě u zjednodušených dokladů naopak za správnost vypočtené daně zodpovídá plátce - pro kterého se uskutečňuje zdanitelné plnění.
      Zjednodušené doklady mají různou formu a podobu, takže na některém je vypočtena daň a na některém není - podle možností účetního programu.

    • 5. 9. 2005 22:52

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Prosím:-) - Zjednodušený daňový dokl
      Máte pravdu, dík a hezký večer.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).