Re: Zádržné-DPH??
pracuji ve staveb.firmě, kdy zákazník nezaplatí celou fakturu ale dle smlouvy konečná faktura je snížena o zádržené na odstraňování příp.vad,nedodělků atd., tedy podle mne se jedná pouze o pozastavení platby - fakturujeme práce všechny + DPH a zádržné mi zůstává jako nezaplacený zůstatek faktury...nebo zádržné dám do 0 základu mínusem a napíši interní závazkový...
A to zádržné co tam zůstává vypočítáváte jak??? Ve smlouvě
máme uvedeno 10% z ceny a to je ten problém. Jedna firma
ho chce počítat jako 10% z ceny bez DPH a druhá jako 10% z ceny s DPH, obě tvrdí, že ten jejich postup je správný, jak to tedy je????
Jinak samozřejmě zdaním celou čásku a zádržné zůstane pouze jako nezaplacený dluh na 311!
to je podle mne nejjednodušší způsob,ale setkala jsem se s účetními na stát.zakázkách,které ho chtěly mít odečteno z celkové faktury - tak jsem dala do nulového základu mínusem, a vystavila jsem si interní závazek - nulový základ částku plusem, nevstupoval do hlášení DPH...počítám vždy 10% z celkové ceny dle smlouvy a ta je vč.DPH...
Taky účtuju stavební firmu :-) Podle mého názoru záleží na dohodě => myslím, že přípustné jsou obě varianty, důležité je znění smlouvy. Obecně se myslím víc používá výpočet z celkové ceny včetně DPH, ale setkala jsem se i s opačnými případy. Souhlasím s výše uvedeným názorem, že zádržné je pouze platební podmínka. Neboli - na konečné faktuře musí být vyúčtováno DPH z celé zakázky (tj. včetně toho zádržného) bez ohledu na datum placení, tj. bez ohledu na to, kdy, jak a zda vůbec bude tak faktura proplacena. Zádržné je vpodstatě odklad platby části faktury. Účtuji tedy stejně jako kteroukoliv jinou částečnou úhradu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
14. 9. 2005 10:44
Prosím je správné počítat zádržné z ceny bez DPH nebo z ceny s
DPH. Jedna nám tvrdí, že si máme počítát zádržné ve výši 10%