Zakázky na konci roku...

  • (neregistrovaný)

    22. 9. 2005 10:11

    Zdravím,
    na konci roku u nás asi dojde k situaci, že část z našich klientů bude chtít vyčerpat rozpočet a proto budou mít zájem letos zakázku zaplatit a dostat ji do letošních nákladů, s tím, že práce proběhnout až napřesrok. Něco podobného jsme řešili už loni, ale to byly práce rozděleny do obou let, a proto jsme vše řešili vyfakturovaním zakázky a doúčtováním části nákladů přes dohadné položky. (Nejde mi teď o způsob účtování čas. rozl. nebo doh. položek na konci roku.) My samozřejmě o zakázky od klientů máme zájem, když letos peníze neutratí u nás, půjdou jinam. Problém je, jak to účetně a daňově řešit - klienti samozřejmě nechtějí, aby smlouva, obj. nebo faktura vypovídala o tom, že práce poběží příští rok - a my situaci proto nemůžeme řešit jako výnosy příštích období. Poradíte?
    Napadá mě jen, že bychom letos poskytli alespoň nějaké plnění a dohadně zaúčtovaly veškeré náklady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 9. 2005 14:08

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zakázky na konci roku...
      S těmi náklady přes dohadné položky bych to neriskovala, takže bych výnosy zaúčtovala do letošního roku a pak náklady do příštího (s tím, že si toho FÚ nevšimne), předpokládám, že jste menší firma, protože auditor by to nepovolil. Záleží na výši těch zakázek...

    • 22. 9. 2005 14:55

      Ditta (neregistrovaný)

      Re: Zakázky na konci roku...
      Taky to řešíme, když zákazníkům nevyjdete vstříc, půjdou jinam, takže platíme daně za ně - my máme tržby, oni náklady. Snažíme se vždycky tu zakázku aspoň zahájit a něco udělat, něco nakoupit a zbytek v dalším roce se tvářit, že to je doplnění podle dalších požadavků, máme velké zakázky, takže to jde. U toho časového rozlišení jsem dost opatrná a dávám tam jenom položky, které jsou - je např. sepsaná smlouva o dílo s dodavatelem. Je pravda, že se to v čase vykompenzuje - na začátku roku máte náklady na to, co jste fakturovali rok předtím, na konci roku zase fakturujete to, co není hotové.

    • 22. 9. 2005 17:45

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zakázky na konci roku...
      Řeším to tak, že nakoupím materiál (¨není na skladě v inventuře) a práci rozpustím do zakázek příštího roku. Chce to pružnost od vedení, aby neplatili velké daně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).