Reklamace vany

  • (neregistrovaný)

    22. 9. 2005 10:26

    V březnu roku 2004 jsme si nechali udělat akrylátovou vložku do vany. Bohužel již v červnu toho roku jsme ji museli reklamovat kvůli závadám (udělaly se na ní bubliny.) Firma dodala vanu novou, ta však pře vánocemi popraskala. Reklamovali jsme znovu, pán z firmy přijel, zavol i technika a reklamaci uznali.
    V současné době spolu komunikujeme telefonicky a bylo nám oznámeno, že vanu nám spraví až vysoudí s jinou firmou dodávku závadného lepidla, které použili na přilepení vany.
    Potřebovala bych radu, mám respektovat jejich soud (byli solidní), anebo natvrdo napsat reklamaci a požadovat odstranění závad podle zákona. A ještě se chci zeptat, o montáži druhé vany nemám žádný dokumet, mám reklamovat první vanu?
    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 9. 2005 10:57

      graver (neregistrovaný)

      Re: Reklamace vany
      Při opravě výměnným způsobem reklamujete druhou vanu, což ovšem není tak důležité. Nemělo by snad vadit ani to, že nemáte doklad - prostě reklamujte závadu, sepište reklamační protokol a požadujte odstranění závady v zákonné lhůtě. Neodstraní-li prodejce závadu ve lhůtě, můžete odstoupit od smlouvy. Nesmysl o opravě, vázané na výsledek soudního sporu se subdodavatelem prodejce, samozřejmě akceptovat nemusíte (to byste se tak 5 let nekoupala). Domnívám se, že i při opravě výměnným způsobem lze hovořit o opakování vady (vždy vada povrchu), tzn. pokud se tato vada zopakuje ještě jednou, máte nárok na odsoupení od smlouvy.
      Zdůraznil bych důležitost záznamu o reklamaci (kdy, co) a vyjádření prodejce, že závadu uznává.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).