Hlavní navigace

Kontrola z finančního úřadu

  • (neregistrovaný) 109.81.213.---

    11. 10. 2016 13:57

    Zdravím, ozvali se mi z FÚ, že hodlají zkontrolovat daně (z příjmu) za poslední 3 roky, a že mám donést dokumenty na finanční úřad. Dokladů je 6 až 10 krabic o váze cca 10 kg za krabici. Připadá mi to neúměrné, že bych měl něco takového v takovém množství doručit na FÚ. Kontroly se jako tak nebojím, ale vadí mi ten čas, naložit, parkování u FÚ není možné ve dvoře a budu nosit 10 krabic od parkoviště 200m a ještě po schodech někde do patra nahoru. Není to šikana? Paní si zřejmě myslela, že mám jen šanon za rok. Je to běžná praxe, nebo se úředníkům na FÚ nechce do místa podnikání? Mohou vůbec toto nařídit, abych musel donést až pod nos 10 těžších krabic s doklady? A že si to tam nechají, nevím, jak dlouho... Nepřipadá mi to standardní.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 10. 2016 14:07

      inkaa (neregistrovaný) 83.208.70.---

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      no nás si pozvali jen jednou kdysi dávno, jinak chodí k nám - ví, že vaříme dobré kafe:) -zkuste tam zavolat a upozornit je na to velké množství dokladů - možná je i přejde chuť kontrolovat:)
      každpádně přeji ať do dobře dopadne

    • 11. 10. 2016 14:10

      .

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      Co to nošení, ale u sepsání předávacího protokolu strávíte hodně času. A bez předávacího protokolu je to riziko, tam něco nechávat.

    • 11. 10. 2016 15:10

      breberka (neregistrovaný) 185.16.181.---

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      Tak jim sdělte, že využijete ustanovení § 86 odst. 3 písm. a) daňového řádu a že jim zajistíte vhodné místo a podmínky k provádění kontroly.
      A zajistěte u vás ve firmě stůl, dvě židle, světlo......

    • 11. 10. 2016 15:17

      1234a (neregistrovaný) 185.16.181.---

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      to by musel správce daně chtít...ale podle dotazu to vypadá, že pán ani při telefonátu neoponoval. donést zaráz všechny krabice je blbost, správce daně je nestihne projít a do 30ti dnů vrátit. zkuste se domluvit, pokud nebudou chtít jezdit k vám, že budete "snášet" postupně.

    • 11. 10. 2016 18:33

      vecerek (neregistrovaný) 109.81.209.---

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      To není až takový problém jim poskytnout prostor, ale nejsem doma, jsem od 6:00 v práci na HPP a vracím se odpoledne. Podnikání je jako vedlejší příjem - moc nechápu smysl kontroly za poslední 3 roky, když si vydělám sotva 5 tis./měs. A doklady jsou ke všemu i k prodeji. Nechávat někde 6000 faktur, (cca 2000 faktur za rok) + přijaté faktury, nevím, zda to je dobré řešení. Jak říkám, paní si myslela, že přinesu 3 šanony.

      Vidím to tak, že budou muset přijet v odpoledních hodinách. Toho se ale zřejmě nedočkám.

      Jako není můj problém, že je toho tolik, a jít 3x na parkoviště, pak po schodech, po kontrole to absolvovat znovu.


      >>Zdravím, ozvali se mi z FÚ, že hodlají zkontrolovat
      >>daně (z příjmu) za poslední 3 roky, a že mám donést
      >>dokumenty na finanční úřad. Dokladů je 6 až 10 krabic
      >>o
      >>váze cca 10 kg za krabici. Připadá mi to neúměrné, že
      >>bych měl něco takového v takovém množství doručit na
      >>FÚ.
      >>Kontroly se jako tak nebojím, ale vadí mi ten čas,
      >>naložit, parkování u FÚ není možné ve dvoře a budu
      >>nosit
      >>10 krabic od parkoviště 200m a ještě po schodech
      >>někde
      >>do patra nahoru. Není to šikana? Paní si zřejmě
      >>myslela, že mám jen šanon za rok. Je to běžná praxe,
      >>nebo se
      >>úředníkům na FÚ nechce do místa podnikání? Mohou
      >>vůbec
      >>toto nařídit, abych musel donést až pod nos 10
      >>těžších
      >>krabic s doklady? A že si to tam nechají, nevím, jak
      >>dlouho... Nepřipadá mi to standardní.
      >
      >Tak jim sdělte, že využijete ustanovení § 86 odst. 3
      >písm. a) daňového řádu a že jim zajistíte vhodné místo
      >a podmínky k provádění kontroly.
      >A zajistěte u vás ve firmě stůl, dvě židle,
      >světlo......

    • 12. 10. 2016 8:37

      Pavel Jirsa (neregistrovaný) 83.208.106.---

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      Nedivím se berušce, že předpokládala jeden šanon za rok při zisku necelých 60 tisíc za rok. Nemohla tušit, že vystavujete 5,5 faktury každý den v roce.

      Na sepsání předávacího protokolu si vyhraďte delší čas.

      Hezký den!

    • 12. 10. 2016 10:09

      vecerek (neregistrovaný) 109.81.209.---

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      V tom případě budou mít na FÚ se mnou noční, protože přijedu tak nejdříve v 16:30.

      Ale když jsem jim ráno poskytl informaci, že je to tak 8000 dokladů, a že jim nabízím možnost kontroly v mém bydlišti od 16 do 20 hodin, tak zatím neodpověděli. Jsem zvědav, jestli se přizpůsobí.

      A co když nebudou v době od 16:00 chtít provést kontrolu, i když jim nabízím teplé a osvětlé místo na kontrolu?

      Už byli u někoho na odpolední směně?

      >>To není až takový problém jim poskytnout prostor, ale
      >>nejsem doma, jsem od 6:00 v práci na HPP a vracím se
      >>odpoledne. Podnikání je jako vedlejší příjem - moc
      >>nechápu smysl kontroly za poslední 3 roky, když si
      >>vydělám
      >>sotva 5 tis./měs. A doklady jsou ke všemu i k
      >>prodeji.
      >>Nechávat někde 6000 faktur, (cca 2000 faktur za rok)
      >>+
      >>přijaté faktury, nevím, zda to je dobré řešení. Jak
      >>říkám, paní si myslela, že přinesu 3 šanony.
      >>
      >>Vidím to tak, že budou muset přijet v odpoledních
      >>hodinách. Toho se ale zřejmě nedočkám.
      >>
      >>Jako není můj problém, že je toho tolik, a jít 3x na
      >>parkoviště, pak po schodech, po kontrole to
      >>absolvovat
      >>znovu.
      >>
      >>
      >Nedivím se berušce, že předpokládala jeden šanon za
      >rok při zisku necelých 60 tisíc za rok. Nemohla tušit,
      >že vystavujete 5,5 faktury každý den v roce.
      >
      >Na sepsání předávacího protokolu si vyhraďte delší
      >čas.
      >
      >Hezký den!

    • 12. 10. 2016 13:22

      .

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      Máte možnost předložit doklady v elektronické podobě?
      Píšete faktury na psacím stroji a máte vše jen v papírové podobě?

    • 12. 10. 2016 14:31

      vecerek (neregistrovaný) 109.81.209.---

      Re: Kontrola z finančního úřadu
      Vystavené faktury a přijaté jsou písemně - vystavené faktury tisk přímo z účta - pak jsou i elektronicky. Přijaté faktury budou chtít papírové originály, ty elektronicky nejsou, a ty jsou stejně tak zařazené podle zaúčtování. A jsou tam také papírové bankovní a pokladní doklady, také tisk z účta, dobropisy, vratky... No mraky všeho.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).