Re: Jednoduchý neúčetní
Já jsem účetní a věříte, že by mě to taky zajímalo? Já si totiž taky myslím, že v daňové evidenci, které někdo říká pořád jednoduché účetnictví, se nemusí řešit ani pokladna ani banka a pokladna EUR nemusí být už vůbec, ale většina účetních si naopak myslí, že nemůže být pokladna v mínusu. Já si myslím, že je to takový přežitek, zvyk z dřívějška a že to prostě divně vypadá. Ale podle mě taky úplně stačí, když se evidují zdanitelné příjmy a výdaje, i když logicky by nakonec ta pokladna nebo banka v plusu být měla, protože asi by nikdo několik let nepodnikal a byl pořád ve ztrátě.
Děkuju taky za názory. Ráda už bych si v tom udělala jasno jednou provždy
>Prosím účetní, aby dále nečetli. Muži ani ženy, takže
>>měkké "i". Mohlo by se jim přitížit :).
>>Jsem jednoduchý a vedu si jednoduché účetnictví. Sám,
>>bez účetní, takže chci, aby bylo co nejjednodušší.
>>Chci se jen ujistit, že v něm nemusím vést žádný
>>extra
>>přehled o bankovním účtu. Prostě zdanitelné příjmy
>>minus
>>zdanitelné výdaje a finito. Kam ty peníze z příjmů
>>nasypu, jestli do banky, do kapsy nebo do restaurace
>>Na
>>Růžku je podle mě fuk. A kde ty peníze na výdaje
>>vezmu,
>>je podle mě taky fuk. Finančáku podle mě stačí ty
>>příjmy a výdaje a bude mi vděčný za daň z příjmu,
>>která z
>>nich vyplyne. Nebo se pletu?
>Krok jedna: ujasníme si pojmy: cože si to vedete?
>Daňovou evidenci nebo jednoduché účetnictví nebo
>účetnictví? Pro další kroky nezbytné...
Píše jednoduché účetnictví ale z dalšího textu vyplývá,
že se bude spíše jednat o jednoduchý způsob evidence
dle § 7b Daňová evidence
(1) Daňovou evidencí se pro účely daní z příjmů rozumí evidence pro účely stanovení základu daně a daně z příjmů. Tato evidence obsahuje údaje o
a) příjmech a výdajích, v členění potřebném pro zjištění základu daně,
b) majetku a dluzích.
což by uvedený způsob v zásadě splňoval ale autor by si měl
také uvědomit hlavně průkaznost výdajů (nejen fa ale i výpis