Hlavní navigace

Přivýdělek při rodičovské

• (neregistrovaný) 213.226.237.---

2. 11. 2016 16:42

Jsem třetím rokem na rodičovské dovolené a teď je mi nabídnuta asi 3měsíční výpomoc u jiného zaměstnavatele. Jsem učitelka a pokud bych chtěla zápočtový list, původní zaměstnavatel mi ho vystaví jen když dám výpověď dohodou. To nechci udělat, nechci přijít o možnost vrátit se do původního zaměstnání eventuálně dostat odstupné, pokud by mě pak nezaměstnali. Jak mám postupovat? Děkuji za odpověď.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 11. 2016 16:48

Kara (neregistrovaný) 95.82.152.---

Re: Přivýdělek při rodičovské
      Můžete pracovat souběžně u více zaměstnavatelů, k tomu nepotřebujete zápočťák. V jednom zaměstnání budete na RD, ve druhém zaměstnání budete pracovat. Pokud byste ale měla u toho druhého zaměstnavatele vykonávat stejnou činnost, jakou se zabývá Váš první zaměstnavatel, potřebujete jeho souhlas.

• 2. 11. 2016 17:19

dann (neregistrovaný) 94.113.164.---

Tak já jen tiše žasnu, že ani učitelky neznají zákoník práce. "výpověď dohodou" to snad průměrně myslícího tvora fakt nemůže napadnout. Jak potom učí žáky logickému myšlení ?

• 2. 11. 2016 17:20

VH

Původní zaměstnavatel se danou činností zabývat nemusí, k uplatnění režimu § 304 ZP postačí, má-li tuto činnost zapsánu jako předmět podnikání.

• 2. 11. 2016 19:56

xJ (neregistrovaný) 46.167.230.---

A pokud by ta jiná práce byla také pedagogická činnost, neplatí u učitelky ještě odst. 3 tohoto §?
      § 304
      odst.1) Zaměstnanci mohou vedle svého zaměstnání vykonávaného v základním pracovněprávním vztahu vykonávat výdělečnou činnost, která je shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele, u něhož jsou zaměstnáni, jen s jeho předchozím písemným souhlasem.

odst.3) Omezení stanovené v odstavci 1 se nevztahuje na výkon vědecké, pedagogické, publicistické, literární a umělecké činnosti

• 3. 11. 2016 8:37

VH